Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FELS217 |
| Ad | Yaşam Felsefesi |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; felsefe, yaşam ve insan varoluşu arasındaki ilişkilere yönelik bir kavrayış sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yaşam´a yönelik çeşitli bakışlar ve yaşama kavramı incelenerek temel problemler etrafında konular ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uygur, N. (2003) Yaşama Felsefesi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Notlar
Bauman, Z. (2022). Yaşam Sanatı. İstanbul: Ayrıntı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Yaşamın ne olduğunu eleştirel bir şekilde sorgular |
| ÖÇ02 | Yaşamın anlamı ve değerine ilişkin felsefi bir bilinç elde eder |
| ÖÇ03 | Yaşama ve iyi yaşama arasındaki ayrım ve benzerlikleri listeler |
| ÖÇ04 | Yaşamanın anlamı problemine ilişkin farklı filozofların görüşlerini bilir |
| ÖÇ05 | Felsefe tarihinde önemli filozofların yaşam anlayışları arasında karşılaştırma yapar |
| ÖÇ06 | Yaşam ve tarihsellik ilişkisini fark eder |
| ÖÇ07 | Yaşam anlayışının düşünsel temellerini tartışır |
| ÖÇ08 | Yaşam ve felsefe arasındaki farklı ilişkileri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 5 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 4 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 2 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 4 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel giriş | Genel olarak konuları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Felsefe açısından yaşama kavramı: yaşama ve iyi yaşama | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Felsefe tarihinde yaşama kavramına çeşitli bakışlar 1 | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Felsefe tarihinde yaşama kavramına çeşitli bakışlardan kesitler 2 | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Yaşamanın anlamı ve değeri sorunu | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Kişi, başkası ve birlikte yaşama biçimleri | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Kişinin kendisi olma sorunu | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Başkasıyla diyalog ve anlama sorunu | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Deneyim ve yaşama | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Yaşama ve tarihsellik | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Yaşama tarzı kavramı | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Yaşamada yaratıcılık ve özgürlük | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Yaşamada alışkanlık, düzen ve değişme | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynaklarda ilgili yerler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 21 | 21 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 29 | 29 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||