BSB619 Motor Öğrenme ve Kontrol

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB619
Ad Motor Öğrenme ve Kontrol
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Motor becerilerin öğrenilmesi ve öğretilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. Motor beceri öğrenimi aşamasının planlanması ve uygulanması sürecinde amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun eğitim durumlarını hazırlama, sporda etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Motor becerilerin öğrenilmesi ve öğretilmesi ile ilgili bilgi ve beceriler, beceri öğrenimi aşamasının planlanması ve uygulanması, içerik düzenleme, uygun eğitim durumlarını hazırlama, sporda etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma, motor beceri testleri ve bireysel takım planlama

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

T. McMorris (2023). Acquisition and Performance of Sports Skills. JohnWiley & Sons Ltd. England

Notlar

Richard A. Magill.,Çeviri: M. Ş. Tiryaki. (2022). Motor öğrenme: kavramlar ve uygulamalar - Spor Yayınevi ve Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Motor öğrenme, öğrenme süreci ve beceri öğrenimini etkileyen faktörleri ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Yetenek gruplarını ve çeşitlerini bilir
ÖÇ03 Hareket planlamasını bilir tasarlar ve uygular
ÖÇ04 Motor kontrol teorilerini açıklar
ÖÇ05 . Geri bildirim ve ileri bildirim çeşitlerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 2
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 3
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 2
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 2
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 2
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 3
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beceri, öğrenme, tanımlar ve beceri öğrenimini etkileyen faktörler Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
2 Motor becerilerinin genel kategorilere göre sınıflandırılması Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
3 Beceri öğreniminin aşamaları; zihinsel, ilişkilendirme-uygulama ve otonom aşamaları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Becerinin temel öğeleri; hız, doğruluk, form, uyarlanabilirlik Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Yetenekler ve ayırt edici özellikleri, fiziksel yetenekleri hedefleme, yeteneklerin gruplandırılması Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Bireysel farklılıklar ve değişkenleri;fiziksel fark, sosyal fark, kişilik farkı, kapasite ve başarı farkları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Beceri öğrenimi aşamaları ve özellikleri. Adams'ın iki aşamalı modeli- Fitts ve Posner üç aşamalı modeli Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Yazılı sınav ve ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Dikkat ve performans Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Algılama ve bellek Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Motor kontrol ve motor programlar, bilgiyi işleme yaklaşımı Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Motor öğrenme kuramları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Reaksiyon zamanı ve karar verme, antisipasyon, dinamik sistem teorisi ve amaç belirleme Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri
14 Geri bildirim ve ileri besleme; geri bildirim ve ileri beslemenin zamanlaması ve kesinliği Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 Alıştırma ve alıştırma stratejileri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Motor beceri testleri ve bireysel- takım planlama Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav ve Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 4 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 4 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:06