FELZ204 Bilgi Felsefesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ204
Ad Bilgi Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgi felsefesinin ana problemlerini, tarihsel gelişimini ve mevcut durumunu irdelemek.

Dersin İçeriği

Bilgi fenomenizin betimlenmesi ve çözümlenmesiyle birlikte bu fenomeni taşıyan özne ve yöneldiği nesne arasındaki ilintilerin kurulma tarzının yol açtığı rasyonalist ve empirist bilgi kuramlarının savlarının, bu kuramlara Kantın kritisizminin verdiği yanıtın irdelenmesi yoluyla bilgi olgusunu problematik ve sistematik bir bakış tarzıyla kavramak.Gerçeklik, yoluyla bilgi olgusunu problematik ve sistematik bir bakış tarzıyla kavramak.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kadir Çüçen, Bilgi Felsefesi, Sentez Yayıncılık, 2015. Sara Çelik, Bilgi Felsefesi, Doruk Yayıncılık, 2017.

Notlar

Mustafa Günay, Metinlerle Felsefeye Giriş, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2018.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilginin tanımını yapar
ÖÇ02 Bilgi ile ilgili temel kavramları öğrenir
ÖÇ03 Farklı bilgi tasavvurlarını tanır
ÖÇ04 Varlık-bilgi ilişkisini kurar
ÖÇ05 Filozofların bilgi üzerine düşünceleriyle karşılaşır
ÖÇ06 Çağdaş bilgi problemlerini karşılaştırır
ÖÇ07 Filozofların bilgi üzerine düşüncelerini karşılaştırır
ÖÇ08 Değer-bilgi ilişkisini kurar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilgi felsefesinin temel kavramları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bilgi türleri: bilimsel bilginin nitelikleri Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bilgi felsefesinin temel problemleri Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Şüphecilik ve şüpheci bilgi anlayışları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Akılcılık ve deneycilik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kantın bilgi anlayışı Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pozitivizm Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Neopozitivizm Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tarihselcilik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sezgicilik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Bilgi ve değer Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Bilgi ve sorumluluk Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme genel tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 11:06