Genel Bilgi
Kod | FELZ212 |
Ad | Sembolik Mantık 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ömer KIZILTAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doğruluk tablosu ve çözümleyici çizelge ile detaylı incelenemeyen önermelerin niceleyiciler/yüklemler mantığı ile ele alınmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Niceleyiciler mantığının temel özellikleri, niceleyiciler yoluyla önermelerin sembolleştirilmesi, ad ve yüklem sembolleri, nicelemeler mantığında doğruluk değeri, nicelemeler mantığında doğal türetim yöntemleri ile Quine metodu.
Dersin Ön Koşulu
Sembolik Mantık I dersi
Kaynaklar
Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık. Ankara: Art. Özlem, D. (2019). Mantık. İstanbul: Notos.
Notlar
Çüçen, A. K. (2020). Mantık. (12.b.). Bursa: Sentez
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğruluk fonksiyonu mantığının yetersizliğini fark eder |
ÖÇ02 | Niceleme mantığının ne olduğunu kavrar |
ÖÇ03 | Ad sembolleri ve yüklem sembollerinin farkını ayırt eder |
ÖÇ04 | Açık ve kapalı önerme farkını bilir |
ÖÇ05 | Nicelemeler mantığında doğruluk değeri hesabında ilgili kuralları uygular |
ÖÇ06 | Niceleyiciler/yüklemler mantığı ile günlük dilden sembolik dile dönüştürme problemlerini çözer |
ÖÇ07 | Niceleyiciler/yüklemler mantığı ile sembolik dilden günlük dile dönüştürme problemleri çözer |
ÖÇ08 | Niceleme mantığındaki çözümleyici çizelge kurallarını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğruluk fonksiyonun yetersiziliği ve niceleme mantığı | Genel olarak konuları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Niceleyiciler - niceleyicilerin sembolleştirilmesi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sembolleştirilmiş niceleyicileri çözümleme kuralları | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Açık ve kapalı önerme; özelleme ve gerçekleme | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Niceleyiciler/yüklemler mantığı ile günlük dilden sembolik dile çevirme | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Niceleyiciler/yüklemler mantığı ile sembolik dilden günlük dile çevirme | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Serbest ve bağlı değişkenler: yerine koyma | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Niceleme mantığını çözümleyici çizelge ile denetlenmesi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Niceleme mantığında bir önermenin tutarlılığı, birden fazla önermenin birbiriyle tutarlılığı | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Niceleme mantığında bir önermenin geçerliliği ve eşdeğerliliği | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Niceleme mantığında doğal türetim yöntemi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sadeleştirme Kanunları Quine metodu | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek soru çözümleri | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |