FELZ214 Rönesans ve Aydınlanma Felsefesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ214
Ad Rönesans ve Aydınlanma Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ortaçağ felsefesi, Rönesans felsefesi ve 17 ile 18. yüzyıl felsefi düşüncesinin ana özelliklerini kavrama ve karşılaştırma.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin Ortaçağ felsefesini ve Rönesans düşüncesini yakından tanımaları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci

Notlar

Aydınlanma felsefesi, Ahmet Cevizci


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rönesans ve aydınlanma düşüncesi arasındaki ilişkiyi öğrenir
ÖÇ02 Rönesans düşüncesinin tarihsel önemini kavrar
ÖÇ03 Rönesans ve aydınlanma düşüncesindeki filozofların görüşlerini öğrenir
ÖÇ04 Aydınlanma düşüncesini kavrar
ÖÇ05 Aydınlanma felsefesinin felsefe tarihindeki önemini kavrar.
ÖÇ06 Aydınlanma felsefesinin diğer dönemlerle ilişkisini kurar.
ÖÇ07 Aydınlanma felsefesinin bilgive değer anlayışlarını analiz eder.
ÖÇ08 Aydınlanma felsefesinin siyasal anlayışlarını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Rönesans felsefesinin genel özellikleri ve din anlayışı. llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Rönesansın devlet felsefesinin temel özellikleri- sanat ve siyaset llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Rönesansın doğa felsefesinin temel özellikleri. llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 17. y.y. felsefesinin temel özellikleri ve Descartes felsefesinin yeri. llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Descartes felsefesi llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Machievelli ve Moore llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Hobbes felsefesi llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 spinoza felsefesi, Ontoloji llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Spinoza felsefesi, Etik ve siyaset llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 locke felsefesi llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Berkeley felsefesi llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Hume felsefesi llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kant felsefesi, Bilgi ve Ahlak llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kant felsefesi, sanat ve siyaset llgili metnleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Genel değerlendirme ilgili metinleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazlı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü (Saat) 66
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,64
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 11:08