FELS216 Etik

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS216
Ad Etik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Buradaki ana amaç, felsefi antropoloji üzerinde temellenmiş etiğin olasılıklarını araştırmak, ontik olarak insanın yapısı üzerindeki bütün insan etkinliklerini harekete geçmiş yapısının bilgisine ulaşmak.

Dersin İçeriği

Felsefi ethik tarihindeki başlıca ethik görüş olan Grek ethiği, Kant ethiği ve Değerler ethiği vb. ele alınarak ahlaki eylemin temellerinin soruşturulması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Akarsu, B (1982) Ahlak Öğretileri, Remzi Kitabevi, İstanbul Özlem, D (2004) Etik-Ahlak Felsefesi-, İnkılap Yay. İstanbul

Notlar

Aristotele, 1988, Nikomakhos‘a Etik, Çev. S. Babür, Ankara: Hacettepe Üniv. Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ahlak felsefesinin temel problemlerini tanımlar.
ÖÇ02 Ahlak felsefesinin doğası üzerine tartışmaları tanımlar.
ÖÇ03 Meta etiğin ne olduğunu bilir
ÖÇ04 Felsefe ve ahlak ilişkisini değerlendirir
ÖÇ05 Etiğe ilişkin kavramları sıralar
ÖÇ06 Mutlulukçu etiğin ne olduğunu bilir
ÖÇ07 Filozofların etik üzerine düşüncelerini karşılaştırır
ÖÇ08 Çağdaş etik problemlerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etiğin Konusu: Ahlaki Söylem ve Ahlaki Muhakeme. ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
2 Betimleyici, Normatif ve Meta Etik. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ahlaki Bilinç, Özgürlük, Yükümlülük ve Ödev. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Etik: Temeller ve Türler (Kozmolojik, Teolojik, Epistemolojik). Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Grek Etiği, PreSokratik ve Sokratik Eti Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Aristoteles ve Mutlulukçu Etik. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Teolojik Perspektifler: Ortaçağ Etiğine Genel Bakış. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir Rasyonalist Olarak Descartes; Bir Duygucu Olarak Hume; Bir Determinist Olarak Spinoza. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kantçı Etik: Özgürlük ve Ödev. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Egzistansiyalist Etik: Camus ve Sartre. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Meta Etik Teorileri: Sezgicilik, Duyguculuk, Kural Koyuculuk, Doğalcılık. Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Post-Modern Etik Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Uygulamalı etik Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Genel değerlendirme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 127
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,08
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 03:01