Genel Bilgi
Kod | FELS216 |
Ad | Etik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Buradaki ana amaç, felsefi antropoloji üzerinde temellenmiş etiğin olasılıklarını araştırmak, ontik olarak insanın yapısı üzerindeki bütün insan etkinliklerini harekete geçmiş yapısının bilgisine ulaşmak.
Dersin İçeriği
Felsefi ethik tarihindeki başlıca ethik görüş olan Grek ethiği, Kant ethiği ve Değerler ethiği vb. ele alınarak ahlaki eylemin temellerinin soruşturulması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akarsu, B (1982) Ahlak Öğretileri, Remzi Kitabevi, İstanbul Özlem, D (2004) Etik-Ahlak Felsefesi-, İnkılap Yay. İstanbul
Notlar
Aristotele, 1988, Nikomakhos‘a Etik, Çev. S. Babür, Ankara: Hacettepe Üniv. Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ahlak felsefesinin temel problemlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Ahlak felsefesinin doğası üzerine tartışmaları tanımlar. |
ÖÇ03 | Felsefe ve ahlak ilişkisini anlar. |
ÖÇ04 | Filozofların etik üzerine düşünceleriyle karşılaşır. |
ÖÇ05 | Çağdaş etik problemlerini görme ve analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etiğin Konusu: Ahlaki Söylem ve Ahlaki Muhakeme. | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Betimleyici, Normatif ve Meta Etik. | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ahlaki Bilinç, Özgürlük, Yükümlülük ve Ödev. | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Etik: Temeller ve Türler (Kozmolojik, Teolojik, Epistemolojik). | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Grek Etiği, PreSokratik ve Sokratik Eti | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Aristoteles ve Mutlulukçu Etik. | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Teolojik Perspektifler: Ortaçağ Etiğine Genel Bakış. | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bir Rasyonalist Olarak Descartes; Bir Duygucu Olarak Hume; Bir Determinist Olarak Spinoza. | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kantçı Etik: Özgürlük ve Ödev. | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Egzistansiyalist Etik: Camus ve Sartre. | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Meta Etik Teorileri: Sezgicilik, Duyguculuk, Kural Koyuculuk, Doğalcılık. | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Post-Modern Etik | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uygulamalı etik | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Genel değerlendirme | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,08 | ||
AKTS | 5 AKTS |