Genel Bilgi
Kod | KONS215 |
Ad | Uygarlık Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler uygarlıkların kaynaklarını, uygarlıkların inanç, düşünce, sanat, kurumlar ve değerlerinin doğup gelişmesini, birbirinden ayıran temel özellikleri, benzer yönleri bilir günümüzdeki yansımaları hakkında açıklama yapar.
Dersin İçeriği
İnsanlığın tarihsel süreklilikte bir kuşaktan bir diğerine yapıp-etmeler bütünü olarak uygarlık sürecini oluşturan toplumsal kültürel ve siyasi gelişmeleri genel bir çerçeveyle ele almaktır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
Sanat ve Arkeoloji Dergileri, Belgeseller
Notlar
Anadolu Üniversitesi Yayınları-Uygarlık Tarihi ,2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygarlıkların ve uygarlık tarihinin kaynaklarını bilir. |
ÖÇ02 | Uygarlıkların karşılaştırmasını yapar uygarlıkların tarihteki rolünü ve gelecekteki konumunu değerlendirir. |
ÖÇ03 | Uygarlıklarla ilgili güncel tartışmaları izleyip değerlendirebilecek potansiyel kazanır. |
ÖÇ04 | Dünya ülkelerinin uygarlığa yaptıkları katkıları bilecekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 3 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 4 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 3 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 4 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 3 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Eski Anadolu Uygarlıkları 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Eski Anadolu Uygarlıkları 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Orta Asya ve İran Tarihi ve Uygarlıkları 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Orta Asya ve İran Tarihi ve Uygarlıkları 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Ara Sınav | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Eski Yunan Tarihi ve Uygarlıkları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Roma Tarihi ve Uygarlığı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) 3 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Doğu Roma (Bizans)Tarihi ve Uygarlığı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | İslam Tarihi ve Uygarlığı 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | İslam Tarihi ve Uygarlığı 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Yeniçağ'da Avrupa ve Osmanlı(15.17 Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Aydınlanma Çağı (17. Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Aydınlanma Çağı(18. Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Demokrasi Devrimleri 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi 3 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | 20. Yüzyıldan 21.yüzyıla Savaşlar, Barış ve Küreselleşme Dönemi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |