PDR794 Kuantum ve Psikolojik Danışma

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (YL) (TEZLİ)
Kod PDR794
Ad Kuantum ve Psikolojik Danışma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere kuantum, kuantum tarihi, kuantum yasaları, kuantum deneyleri, schrödinger deneyleri Einstein ve kuantum, görecelilik, düzensizlik, tamamlayıcılık, beyin, beyin dalgaları, beyin dalgası ve kuantum, beyin dalgası ve düşünce, düşüncenin ölçülmesi, psikoterapide düşünce, bilişsel yaklaşımlar, terapistin gücü, kaostan düzene ve düşüncenin iyileştirici gücü konularında bilgi ve farkındalık kazandırmak ve kuantum yasalarının psikolojik yardımda nasıl kullanıldığını irdelemektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere kuantum, kuantum tarihi, kuantum yasaları, kuantum deneyleri, schrödinger deneyleri Einstein ve kuantum, görecelilik, düzensizlik, tamamlayıcılık, beyin, beyin dalgaları, beyin dalgası ve kuantum, beyin dalgası ve düşünce, düşüncenin ölçülmesi, psikoterapide düşünce, bilişsel yaklaşımlar, terapistin gücü, kaostan düzene ve düşüncenin iyileştirici gücü gibi konular ve kuantum yasalarının psikolojik yardımda nasıl kullanıldığını irdelenmektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Tarlacı, S. (2022). Kuantum beyin: Bilinç-beyin sorununa yeni bilimsel yaklaşım. Üsküdar Üniversitesi Yayınları.

Notlar

Ders notları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kuantum kavramını tanımlar.
ÖÇ02 Kuantum tarihini açıklar.
ÖÇ03 Kuantum yasalarını sıralar.
ÖÇ04 Kuantum deneylerini açıklar.
ÖÇ05 Schrödinger deneylerini açıklar.
ÖÇ06 Görecelilik ilkesini tanımlar.
ÖÇ07 Düzensizlik ilkesini tanımlar.
ÖÇ08 Tamamlayıcılık ilkesini açıklar.
ÖÇ09 Beyin ve beyin dalgalarının özelliklerini açıklar.
ÖÇ10 Beyin dalgası ve kuantum arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ11 Beyin dalgası ve düşünceler arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ12 Düşüncenin nasıl ölçüleceğini açıklar.
ÖÇ13 Psikoterapide düşüncenin önemini ifade eder.
ÖÇ14 Bilişsel yaklaşımları sıralar.
ÖÇ15 Psikoterapide terapistin gücünü açıklar.
ÖÇ16 Danışan danışman ilişkisinde iknayı açıklar.
ÖÇ17 Düşüncenin iyileştirici gücünü açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kuantum fiziği İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Kuantum temel yasaları İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Kaos nedir? İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Görecelilik kuramı İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 Beyin nasıl çalışır? İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Beyin ve kuantum İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 Beyin ne yapar? İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Psikolojik danışma İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Psikolojik danışman ne yapar? İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Psikolojik ilişki İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Düşünce ve psikolojik danışma İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Düşüncenin gücü İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Düşünce ve beyin dalgaları İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Kuantum ve düşünce İlgili kaynaklardan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 9 117
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 147
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,88
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.03.2025 12:20