Genel Bilgi
Kod | FELZ303 |
Ad | Rönesans ve Aydınlanma Felsefesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK EROL ER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ortaçağ felsefesi, Rönesans felsefesi ve 17 ile 18. yüzyıl felsefi düşüncesinin ana özelliklerini kavrama ve karşılaştırma.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin Ortaçağ felsefesini ve Rönesans düşüncesini yakından tanımaları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci
Notlar
Aydınlanma felsefesi, Ahmet Cevizci
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rönesans ve aydınlanma düşüncesi arasındaki ilişkiyi bilir |
ÖÇ02 | Rönesans düşüncesinin tarihsel önemini kavrar |
ÖÇ03 | Rönesans ve aydınlanma düşüncesindeki filozofların görüşlerini karşılaştırır |
ÖÇ04 | Aydınlanma düşüncesini kavrar |
ÖÇ05 | Kant'ın aydınlanma düşüncesini değerlendirir |
ÖÇ06 | Rönesans felsefesinin diğer dönemlerle ilişkisini bilir |
ÖÇ07 | Farklı aydınlanma düşünürleri arasında ilişki kurar. |
ÖÇ08 | Aydınlanma ile modernlik arasındaki ilişkiyi kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rönesans felsefesinin genel özellikleri ve din anlayışı. | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Rönesansın devlet felsefesinin temel özellikleri- sanat ve siyaset | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Rönesansın doğa felsefesinin temel özellikleri. | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | 17. y.y. felsefesinin temel özellikleri ve Descartes felsefesinin yeri. | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Machievelli ve Moore | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Descartes felsefesi | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hobbes | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | spinoza felsefesi, Ontoloji | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Spinoza felsefesi, Etik ve siyaset | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | locke | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Berkeley felsefesi | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hume felsefesi | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kant felsefesi, sanat ve siyaset | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kant felsefesi, Bilgi ve Ahlak | llgili metnleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel değerlendirme | ilgili metinleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazlı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |