Genel Bilgi
Kod | FELZ308 |
Ad | Mantık Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mantık dersi için kazanım doğrultusunda işleyişin nasıl yapıldığını kavrar.
Dersin İçeriği
Mantık dersi öğretim programının yapısını kavrar.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci
Notlar
Mantık, Kadir Çüçen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe grubu ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. |
ÖÇ02 | Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
ÖÇ03 | Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve bu genellemeler ışığında bu alanların temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kişiler arası ilişkileri etkileyen bireysel, çevresel ve toplumsal etkenleri bilir. Edindiği bilgileri kullanarak etkin dinleme, yapıcı geri bildirim alma ve verebilme, yaratıcı sorun çözme becerisi kazanır ve bu becerileri mesleki alanda kullanabilir. |
ÖÇ05 | Sorgulama, değerlendirme, karar verme, analiz ve sentez yapma, olaylar arasında bağlantı kurma, karşılaştırma, tahlil yapma, problemlere farklı perspektiflerden bakabilme, alternatifleri görebilme, esnek ve çok yönlü düşünebilme, mantıksal düşünme yeterliliğine sahiptir ve tarihsel, kültürel, sosyal vb. problemlerin felsefe grubu alanındaki etkilerini fark edebilir. |
ÖÇ06 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mantık dersi öğretim programı, giriş | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Mantık dersi öğretim programı | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hedef, amaç,içerik, kazanım anlamları. | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mantık dersi kazanım ve konu başlıklarını eşleştirme, metin iceleme | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme (örnek metinler) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme (1) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyiş örnekleri oluşturma (Aristoteles) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyiş örnekleri oluşturma (Descartes) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Kant) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Fenomenoloji) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (husserl) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Analitik felsefe) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Frege) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | genel değerlendirme | ilgili metinler gözden geçirilecek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,84 | ||
AKTS | 3 AKTS |