Genel Bilgi
Kod | EFMZ413 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe grubu eğitimi konularının özel öğretimi konusunda öğretmen adaylarına deneyim kazandırmak Öğretmen adaylarının ortaöğretim okullarında uygulama yaparak mesleki deneyim edinmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro öğretim uygulamaları yapma, alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme ve değerlendirme ve yansıtma yapma
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Öğretmenlik uygulaması yönergesi
Notlar
ÇU Öğretmenlik uygulaması yönergesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders sırasında çeşitli öğretim yöntemlerini (ör. anlatım, işbirlikçi öğrenme, problem çözme) ve tekniklerini (ör. soru-cevap, tartışma, rol oynama) uygular. |
ÖÇ02 | Sınıf içindeki öğrenci davranışlarını yönetmek ve olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmak için sınıf yönetimi stratejileri geliştirir. |
ÖÇ03 | Dersin hedeflerine uygun öğretim materyalleri (ör. görsel, işitsel, dijital) hazırlar. |
ÖÇ04 | Dersin hedeflerine uygun ölçme ve değerlendirme araçları (ör. testler, rubrikler, geri bildirim formları) geliştirir. |
ÖÇ05 | Öğretmenler, akranları ve gözlemcilerle işbirliği kurar. |
ÖÇ06 | Geri bildirimleri dikkate alarak öğretim uygulamalarını geliştirir. |
ÖÇ07 | Bireysel farklılıkları (ör. öğrenme hızları, stilleri) dikkate alarak öğretim sürecini düzenler. |
ÖÇ08 | Ders planı hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş tanışma ve okulda buluşma | İlgili konulara genel bir bakmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 1 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Altı Şapka, Bireysel Çalışma |
3 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 2 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 3 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 4 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 5 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 6 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Raporların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 7 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 8 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 9 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 10 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 11 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 12 | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel degerlendirme | Derse Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Raporların sunumu | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Raporların sunumu | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 25 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,60 | ||
AKTS | 10 AKTS |