EFGZ401 Topluma Hizmet Uygulamaları

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFGZ401
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Topluma hizmet uygulamalarının önemi kavratmak. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemini kavratmak. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Sosyal yardımlaşma ve sosyal sorumluluk projeleri geliştirme ile ilgili temel kavram ve tekniklere dair PDF notları

Notlar

Sosyal sorunlar ve eğitim sorunları hakkında istatistikler, yayınlar ve araştırma makaleleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar.
ÖÇ02 Toplumun güncel sorunlarını belirler.
ÖÇ03 Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır.
ÖÇ04 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
ÖÇ05 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanır.
ÖÇ06 Toplumun sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgilerin kazanılması. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
7 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yeni fen bilgisi programında topluma hizmet uygulamaları ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin incelenmesi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Orta okullarda sosyal katılım uygulamalarının değerlendirilmesi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
12 Gönüllü çalıştığı kurum ya da kuruluşun faaliyetleri ve projelerinin tanıtılmasına yönelik bir seminer verme. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Düzenlemesine katıldığı ya da dinleyici olarak katıldığı panel, sempozyum, konferans ve seminerlerin raporlarının sunulması ve değerlendirilmesi. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Sosyal yaşamı kolaylaştırıcı ya da bir toplumsal sorunun çözümüne yönelik bir proje tasarlamak Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje çıktılarını değerlendirebilmek Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 11 22
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 03:01