Genel Bilgi
Kod | FELZ403 |
Ad | Çağdaş Felsefe |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK EROL ER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin; sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini, sanat kuramlarını öğrenmelerini, sanatın felsefi boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
20. yüzyıl filozofları ele alınacaktır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci
Notlar
Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alman felsefe geleneğinin doğuşunu hazırlayan tarihsel ve sosyopolitik koşulların kavrar |
ÖÇ02 | Modernite ve Alman İdealizmi arasındaki ilişkiyi inceler |
ÖÇ03 | Kant ve Modernite ilişkisini kavrar |
ÖÇ04 | Varoluşçuluk, postyapısalcılık ve postmodernizm ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kant felsefesi, bilgi ve metafizik | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kant Felsefesi, sanat ve siyaset | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | alman idealizmi | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | hegel | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | marx felsefesi | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | nietzsche | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | heidegger | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | analitik felsefe | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | sartre | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | camus | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | jaspers | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | marcel | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | postyapısalcılık | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | postmodernzm | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | genel değerlendirme | ilgili metinler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |