KONS217 Gönüllülük Çalışmaları

1 AKTS - 0-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KONS217
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 1 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Kerem ÖZCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projeler geliştirme, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Çeşitli gönüllülük Proğramları, belgeseller, broşürler.

Notlar

Türkiye'de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıkları Yeni Yaklaşımlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi çözümler.
ÖÇ02 Toplumun içinde yaşarken farkındalığını açıklar.
ÖÇ03 Toplumsal duyarlılığın nasıl bir etki bıraktığını çözümler.
ÖÇ04 Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenebilme, Yaptığı projeyi toplum önünde sunar.
ÖÇ05 Gönüllü çalışmayı öğrenme ve takım çalışması yapabilmeyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar Bireysel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Örnek sosyal sorumluluk projelerinin Tanıtımı Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
3 Proje yazma Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Proje yazma 2 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı 2 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 Proje taslağı sunumu 1 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
8 Proje taslağı sunumu 2 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Proje uygulamaları 1 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje uygulamaları 2 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje uygulamaları 3 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje uygulamaları 4 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje uygulamaları 5 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje Çıktıları Taslak Sunum 1 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje Çıktıları Taslak Sunum 2 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay
16 Ara Sınav Bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Dönem Analizi Proje Yol Haritası Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
18 Proje uygulamaları 6 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
19 Proje uygulamaları 7 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
20 Proje uygulamaları 8 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
21 Proje uygulamaları 9 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
22 Proje uygulamaları 10 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
23 Proje Çıktıları Taslak Sunum 3 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
24 Proje Çıktıları Taslak Sunum 4 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
25 Proje sunumları ve değerlendirme 1 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
26 Proje sunumları ve değerlendirme 2 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
27 Proje sunumları ve değerlendirme 3 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
28 Proje sunumları ve değerlendirme 4 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
29 Dönem Analizi ve Proje çıktıları üzerine Değerlendirme 1 Sunum Hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
30 Dönem Analizi ve Proje çıktıları üzerine Değerlendirme 2 Sunum Hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
31 Final hazırlık çalışmaları Final hazırlık çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
32 Final Bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 1 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 33
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,32
AKTS 1 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 01:47