Genel Bilgi
Kod | MYC403 |
Ad | Orkestra |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Orkestra eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve orkestra tecrübesi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
W. A. MOZART'ın Uvertürleri: Figaro nun Düğünü, Don Giovanni, Senfonileri No: 29, 33, 35 Haffner, 40 ve 41, L. van. BEETHOVEN'ın Uvertürleri: Egmond, Coriolan, Senfonileri No: 1, 3 Eroica, 5, 7, F. MENDELSSOHN'un Uvertürü Fingal Mağaraları, Senfonileri: 3 İskoç, 4 İtalyan A. DVORAK'ın Senfonileri No: 8, 9 Yeni Dünya'dan, E. GRIEG Peer Gynt Süiti No: 1, G. ROSSİNİ Uvertürleri: Sevil Berberi, Guillaume Tell, J. SCHUBERT Senfoni No: 8 Bitmemiş Senfoni, G. BİZET L Arlesienne Süit, Carmen Süit, U. C. ERKİN Köçekçe Süiti, F. TÜZÜN Esintiler, J. HAYDN Senfonileri No: 45 Veda, 100 Askeri, 104 Londra
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
ÖÇ02 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
ÖÇ03 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ04 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ05 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uvertürün deşifresinin yapılması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Yay ve parmak numarası koyma çalışması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Uvertürün çalışılması.1 | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Uvertürün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Uvertürün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Uvertürün yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Uvertürün çalışılması.2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Senfoninin birinci bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Senfoninin birinci bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Senfoninin birinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Senfoninin ikinci bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Senfoninin ikinci bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Ara Sınav. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | Senfoninin üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | Senfoninin üçüncü bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Senfoninin dördüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Senfoninin dördüncü bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Senfoninin üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, Uvertür ve senfoninin tamamının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 6 | 180 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 248 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,92 | ||
AKTS | 10 AKTS |