SYB161 Genel Cimnastik

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB161
Ad Genel Cimnastik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin genel amacı öğrencilere cimnastiğin branşlarını tanıtmak ve cimnastik branşlarına ait temel teknikleri uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. Cimnastik branşındaki alet tekniklerine ve yarışma kurallarına hakim olma becerisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Genel cimnastiğin tanımı, tarihsel gelişimi, temel cimnastik duruşları, dizilişler, alan kullanımı, serbest bireysel ve eşli hareketler, aletli bireysel ve eşli hareketler, aletle bireysel ve eşli hareketler, kural, bilgi, uygulama, gözlem yapma, teknik hareketlerde hata tespiti ve öğretim bilgisi.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Tüm Branşlarıyla Cimnastik, Y. I. Doğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2022. Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.

Notlar

Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cimnastik branşı ile ilgili genel kavramları hatırlar.
ÖÇ02 Çember hareketi uygulanırken sergilenen hataları değerlendirir.
ÖÇ03 Hayvan taklitlerinin uygulanışını açıklar.
ÖÇ04 Öne ve geriye takla hareketlerinin yardım etme yöntemlerini kullanır.
ÖÇ05 Amut hareketinde yapılan hataları analiz eder.
ÖÇ06 Çember hareketi uygulanırken sergilenen hataları değerlendirir.
ÖÇ07 Trampolinde sıçrama anı ve basış noktasının doğru şekilde uygulanmasını değerlendirir.
ÖÇ08 Cimnastikte eşli çalışmalar için çeşitlilik geliştirmeyle ilgili özgün çözümler önerir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cimnastiğe genel bakış, tanımı ve tarihçesi. Cimnastik branşlarının ve aletlerinin tanıtımı. Cimnastik branşı ile ilgili bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Düzen Alıştırmaları. Düzen alıştırmaları ile ilgili araştırma yapma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
3 Temel cimnastik duruşları. Yerde oturularak yapılan cimnastik duruşlarından uzun oturuş, ters bank, cephe duruşu ve toplu oturuş hareketleri ile ilgili görselleri incelemek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma
4 Köprü, spagat, kartal, küçük köprü, bacak savurmalar. Köprü ve kartal hareketlerinin uygulanışını videodan izleme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Eşli çalışmalar, cimnastik kasası, ip aleti, halat ve sağlık topu ile çalışmalar. İp alet, halat, kasa aletleri ile ilgili hangi çalışmaların yapıldığının araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme
6 Cimnastiğe yönelik özel gerdirme ve esneklik çalışmaları. Esneklik çalışmaları ile ilgili teorik bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma
7 Hayvan taklitleri ve kuvvet çalışmaları. Ayı yürüyüşü, ördek yürüyüşü, tavşan sıçraması, kanguru sıçraması, yengeç yürüyüşü, topal köpek hareketi ile ilgili görselleri seyretme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Rol Oynama, Benzetim
8 Ara Sınavlar Teorik ve Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Öne ve geriye takla hareketlerinin çalışılması. Açık bacak takla hareketleri. Meyilli zeminin öne ve geriye takla hareketlerinin öğretilmesindeki önemini araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Amut hareketi basamaklamaları, duvarda ve yardımlı amut çalışmaları. Amut hareketinin cimnastikteki öneminin araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 Trampolin ve tramplen kullanımı ile ilgili tekniklerin öğrenilmesi. Trampolin ve tramplenin özelliklerini araştırma ve arasındaki farkı listeleme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Soru-Cevap
12 Çember hareketi basamaklaması, yerde çizgide ve kasa üzerinden çember hareketi çalışmaları. Çember hareketinde sık yapılan uygulama hatalarının araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Mum duruşu ve erişme hareketinin çalışmaları. Mum duruşunun, erişme hareketinin öğretimindeki yerinin araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Çember, top ve cimnastik sopası ile çalışmalar. Cimnastik derslerinde hangi malzemeler kullanıldiğının araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Grup çalışmaları, eşli çalışmalar ve genel tekrar. Eşli çalışmaların cimnastik hareketlerinin öğrenilmesi ve uygulamasındaki yerinin önemini kavramak için çeşitli örnek çalışmalar bulma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Teorik ve Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Teorik ve Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 01:38