Genel Bilgi
Kod | SYB161 |
Ad | Genel Cimnastik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı öğrencilere cimnastiğin branşlarını tanıtmak ve cimnastik branşlarına ait temel teknikleri uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. Cimnastik branşındaki alet tekniklerine ve yarışma kurallarına hakim olma becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Genel cimnastiğin tanımı, tarihsel gelişimi, temel cimnastik duruşları, dizilişler, alan kullanımı, serbest bireysel ve eşli hareketler, aletli bireysel ve eşli hareketler, aletle bireysel ve eşli hareketler, kural, bilgi, uygulama, gözlem yapma, teknik hareketlerde hata tespiti ve öğretim bilgisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Tüm Branşlarıyla Cimnastik, Y. I. Doğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2022. Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.
Notlar
Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cimnastik branşı ile ilgili genel kavramları hatırlar. |
ÖÇ02 | Çember hareketi uygulanırken sergilenen hataları değerlendirir. |
ÖÇ03 | Hayvan taklitlerinin uygulanışını açıklar. |
ÖÇ04 | Öne ve geriye takla hareketlerinin yardım etme yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ05 | Amut hareketinde yapılan hataları analiz eder. |
ÖÇ06 | Çember hareketi uygulanırken sergilenen hataları değerlendirir. |
ÖÇ07 | Trampolinde sıçrama anı ve basış noktasının doğru şekilde uygulanmasını değerlendirir. |
ÖÇ08 | Cimnastikte eşli çalışmalar için çeşitlilik geliştirmeyle ilgili özgün çözümler önerir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cimnastiğe genel bakış, tanımı ve tarihçesi. Cimnastik branşlarının ve aletlerinin tanıtımı. | Cimnastik branşı ile ilgili bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Düzen Alıştırmaları. | Düzen alıştırmaları ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Temel cimnastik duruşları. | Yerde oturularak yapılan cimnastik duruşlarından uzun oturuş, ters bank, cephe duruşu ve toplu oturuş hareketleri ile ilgili görselleri incelemek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma |
4 | Köprü, spagat, kartal, küçük köprü, bacak savurmalar. | Köprü ve kartal hareketlerinin uygulanışını videodan izleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Eşli çalışmalar, cimnastik kasası, ip aleti, halat ve sağlık topu ile çalışmalar. | İp alet, halat, kasa aletleri ile ilgili hangi çalışmaların yapıldığının araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
6 | Cimnastiğe yönelik özel gerdirme ve esneklik çalışmaları. | Esneklik çalışmaları ile ilgili teorik bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
7 | Hayvan taklitleri ve kuvvet çalışmaları. | Ayı yürüyüşü, ördek yürüyüşü, tavşan sıçraması, kanguru sıçraması, yengeç yürüyüşü, topal köpek hareketi ile ilgili görselleri seyretme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Rol Oynama, Benzetim |
8 | Ara Sınavlar | Teorik ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Öne ve geriye takla hareketlerinin çalışılması. Açık bacak takla hareketleri. | Meyilli zeminin öne ve geriye takla hareketlerinin öğretilmesindeki önemini araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Amut hareketi basamaklamaları, duvarda ve yardımlı amut çalışmaları. | Amut hareketinin cimnastikteki öneminin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Trampolin ve tramplen kullanımı ile ilgili tekniklerin öğrenilmesi. | Trampolin ve tramplenin özelliklerini araştırma ve arasındaki farkı listeleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
12 | Çember hareketi basamaklaması, yerde çizgide ve kasa üzerinden çember hareketi çalışmaları. | Çember hareketinde sık yapılan uygulama hatalarının araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Mum duruşu ve erişme hareketinin çalışmaları. | Mum duruşunun, erişme hareketinin öğretimindeki yerinin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Çember, top ve cimnastik sopası ile çalışmalar. | Cimnastik derslerinde hangi malzemeler kullanıldiğının araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Grup çalışmaları, eşli çalışmalar ve genel tekrar. | Eşli çalışmaların cimnastik hareketlerinin öğrenilmesi ve uygulamasındaki yerinin önemini kavramak için çeşitli örnek çalışmalar bulma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Teorik ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Teorik ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |