IMT105 Çevre Koruma

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT105
Ad Çevre Koruma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Çevre tanımı ve kirliğinin nedenleri yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Anadolu Üniversitesi Çevre Koruma Ders Notları

Notlar

Çevre Koruma Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre kirlenmesi ve tanımların öğrenilmesi
ÖÇ02 Çevre ile ilgili mevzuatların öğrenilmesi
ÖÇ03 Su kirliliğinin öğrenilmesi
ÖÇ04 Akarsu ve göllerin kirlenmesinin öğrenilmesi ve korunması
ÖÇ05 Katı atıkların öğrenilmesi
ÖÇ06 Hava kirliliğinin öğrenilmesi
ÖÇ07 Hava kirliliğinin insan bitki ve hayvanlara etkisinin öğrenilmesi
ÖÇ08 Gürültü kirliliğinin öğrenilmesi
ÖÇ09 Gürültünün sağlığa olumsuz etkilerinin öğrenilmesi
ÖÇ10 Toprak kirlenmesinin öğrenilmesi
ÖÇ11 Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisinin öğrenilmesi
ÖÇ12 Radyoaktif kirliliğinin öğrenilmesi
ÖÇ13 Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisinin öğrenilmesi
ÖÇ14 Kirlilik ile İlgili mevzuatların öğrenilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre kirlenmesi ve tanımlar Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Çevre ile ilgili mevzuatları Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Su kirliliği Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Akarsu ve göllerin kirlenmesi Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Katı atıklar Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Hava kirliliği Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Hava kirliliğinin insan bitki ve hayvanlara etkisi Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gürültü kirliliği Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Gürültünün sağlığa etkisi Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Toprak kirlenmesi Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Radyoaktif kirliliği Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Radyoaktif kirlilik ve çevreye etkisi Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kirlilik ile mücadele Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 07:11