Genel Bilgi
Kod | IMT105 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre tanımı ve kirliğinin nedenleri yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anadolu Üniversitesi Çevre Koruma Ders Notları
Notlar
Çevre Koruma Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kirlenmesi ve tanımların öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Çevre ile ilgili mevzuatların öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Su kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Akarsu ve göllerin kirlenmesinin öğrenilmesi ve korunması |
ÖÇ05 | Katı atıkların öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Hava kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ07 | Hava kirliliğinin insan bitki ve hayvanlara etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ08 | Gürültü kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ09 | Gürültünün sağlığa olumsuz etkilerinin öğrenilmesi |
ÖÇ10 | Toprak kirlenmesinin öğrenilmesi |
ÖÇ11 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ12 | Radyoaktif kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ13 | Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ14 | Kirlilik ile İlgili mevzuatların öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirlenmesi ve tanımlar | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Çevre ile ilgili mevzuatları | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Su kirliliği | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Akarsu ve göllerin kirlenmesi | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Katı atıklar | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hava kirliliği | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hava kirliliğinin insan bitki ve hayvanlara etkisi | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gürültü kirliliği | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gürültünün sağlığa etkisi | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Toprak kirlenmesi | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Radyoaktif kirliliği | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Radyoaktif kirlilik ve çevreye etkisi | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kirlilik ile mücadele | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |