Genel Bilgi
Kod | IMT106 |
Ad | İç Mimari ve Dekorasyonda Konstrüksiyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FARUK BATAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yapının iç planlaması yapılırken konfor açısından en mükemmelini elde edebilmek için teknik ve teknolojik olarak mekanların içlerinde kullanılması gereken yapım sistemleri ile ilgili bilgiler öğrenciye verilerek nihai ürün olan kendi tasarımını yapması öğrenim çıktısı olarak değerlendirilebilir.
Dersin İçeriği
Yapı, Yapım, Taşıyıcı Sistemler, Temeller, Duvarlar, Döşemeler ve Tavanlar, Tavan ve Asma Tavan Sistemleri, Sistem ve Nokta Detayları ile Mekan
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) İç Mimari Dekerasyonda Konsrüksiyon, Nazım Şanıvar/İrfan Zorlu/Zafer Işık, Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları 2-) Ağaç İşlerinde Konsrüksiyon Bilgisi, İrfan Zorlu, Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Yapı elemanlarını ve malzemelerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Yapı elemanlarının tasarımında dikkat edilecek hususları açıklar. |
ÖÇ04 | Yapıda hangi malzemelerin kullanıldığını tanımlar. |
ÖÇ05 | Tavan kaplamalarının nasıl kullanıldığını açıklar. |
ÖÇ06 | Yer döşemelerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Duvar döşemelerinin nasıl kullanıldığını açıklar. |
ÖÇ08 | Kapı, pencere, şömine gibi yapı elemanlarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapı Kavramı: Yapı,Yapım, Yapım Sistemleri ile İlgili Tanımlar. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Taşıyıcı Sistemler, Yapı Malzemesi- Yapı Bileşeni- Yapı Elemanı. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Temeller, Temellerde Yük Dağılım: Temellerin Sınıflandırılması. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Duvarlar: Duvarların Oluşumunu Belirleyen Etmen ve Gereksinimler; Mekanik Etmenler, Fiziksel Etmenler. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Duvarların Sınıflandırılması: Duvar Katmanları, Duvar Konstrüksiyonu. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Duvarlarda Kesit Düzenleme. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bölücü Duvar Sistemleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için çalışmalar yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Döşemeler ve Tavanlar: Döşemelerin Tasarımını Belirleyen Etmen ve Gereksinimle | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Döşemelerin Sınıflandırılması | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tavan ve Asma Tavan Sistemleri ve Konstrüksiyonu. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Üst Örtü Sistemleri: Üst Örtü Sistemlerinin Sınıflandırılması | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sistem ve Nokta Detayları ile Mekan | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1. Sistem ve Nokta Detayları ile Mekan Tasarımında Yapı İçi Konstrüksiyonun Analizi. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 2. Sistem ve Nokta Detayları ile Mekan Tasarımında Yapı İçi Konstrüksiyonun Analizi. | Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için çalışmalar yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için çalışmalar yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |