Genel Bilgi
Kod | IMT116 |
Ad | Bilgisayarlı Paket Program |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Tasarım |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı programlar kullanarak özgün tasarılar yapabilecek duruma gelir.
Dersin İçeriği
Konutlar ve genel özellikleri, Konut yerleşim planı oluşturma. 3boyutlu tasarım programı ile mekan düzenleme, Atölyede Ergonomik Hareketler
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dr. Hüseyin BENLİ, Autocad Çizim ve Uygulamaları, Nobel Yayınevi, Eylül 2013.
Notlar
Yaşar TÜFEKLİ Basılmamış ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar yardımıyla iç mekanı oluşturur. |
ÖÇ02 | Mekan mobilya uyumunu sağlar. |
ÖÇ03 | Ergonomik ve fonksiyonel ürün tasarlar. |
ÖÇ04 | Ergonomiyi tasarımda kullanır. |
ÖÇ05 | Mekanı ve mobilyayı uygun bir şekilde dizayn eder. |
ÖÇ06 | Oluşturduğu mekanın sunumunu hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konutlar ve genel özellikleri | Konutlar hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Konutlar ve genel ölçüleri. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Mekanların genel ölçüleri. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Mobilya mekan ilişkisi. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Konut yerleşim planı düzenleme. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Konut yerleşim planı oluşturma. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Antre mobilyası yerleşimi. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Mutfak mobilyası tasarımı. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Salon mobilyası tasarımı. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Yatak odası mobilyası tasarımı. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Oturma odası mobilyası tasrımı. | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Banyo mobilyası tasarımı. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 3boyutlu tasarım programı ile mekan düzenleme. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Mekan proje tasarımı ve animasyon. | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |