Genel Bilgi
Kod | ZO653 |
Ad | Sığır Davranışları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Zootekni bölümü öğrencilerinin, Büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığırların davranış özellikleri konusunda bilgilendirilmesi
Dersin İçeriği
Zootekni bölümü öğrencilerinin, Büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığırların davranış özellikleri konusunda bilgilendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Hayvancılıkla bir şekilde ilgili olmak
Kaynaklar
GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020 GÖNCÜ S. 2018. Sığır davranışları ve sürü yönetimi, Akademsiyen, Ankara, 2018
Notlar
GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sığır genel davranış özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Sığır genel duyu özeliklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Sığır duyma özeliklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Sığır koku alma özeliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Sığır görüş özeliklerini öğrenir |
ÖÇ06 | Sığırlarda gözlem metoduyla davranış özelliklerinin belirlenmeyi öğrenir |
ÖÇ07 | Sığırlarda gözlem metoduyla davranış özellikleri tespit için gözlem tekniğini uygulamalı olarak öğrenir. |
ÖÇ08 | Sığırlarda gözlem metoduyla yönetme ve yönlendirmede davranış özelliklerinin kullanımını öğrenir |
ÖÇ09 | Örnek gözlem çalışması yapmayı öğrenir |
ÖÇ10 | Çiftlikte gözlem çalışması yapmayı öğrenir |
ÖÇ11 | Gözlem çalışması değerlendirme ve raporlamayı i yapmayı öğrenir |
ÖÇ12 | to learn make observation practical work |
ÖÇ13 | Sığırların sağım ve yemleme sırasındaki davranış özelliklerini incelemektir |
ÖÇ14 | Sığırların mera ve barınak sırasındaki davranış özelliklerini incelemektir |
ÖÇ15 | Sığırların sürüyü hareket ettirmede davranış özelliklerini incelemektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sığırlarda davranışsal belirtilerin değerlendirilmesi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sığırlarda gözlem metodunun başarı kriterleri | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gözlem metodu, Risk grupları, riskli zamanlar ve risk yönetimi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sığırlarda grup davranışları, sığır konforu ve hareket | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sığırlarda sosyal hiyerarşi ve risk bölgeleri | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sığırların barınak koşullarında davranış özellikleri | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sığırlarda kızgınlık esnasında gösterilen çeşitli davranış özelliklerinin incelenmesi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Farklı dönemlerde bulunan sığırların davranış özelliklerinde farklılıklar | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Sığırlarda konfor ve hareket puanı | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Mera ve barınak koşulları arasında davranış farklılıkları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sığırlarda sosyal davranışların incelenmesi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sığırlarda VKS ve Kirlilik Skoru | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Sığır davranışında çevresel ve iklimsel koşullar | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sığır davranışlarını olumsuz etkileyen faktörler | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |