Genel Bilgi
Kod | ZO652 |
Ad | Sığır Yetiştiriciliğinde Damızlık Seçimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Zootekni bölümü öğrencilerinin, Büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığırların damızlık seçiminde bilgilendirilmesi
Dersin İçeriği
Zootekni bölümü öğrencilerinin, Büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde sığırların damızlık tanımı, damızlık hayvan özelikleri, damızlıkların bakımı, beslenmesi, seçimi, seçim metotları ve Türkiye'de damızlık sığır yetiştiriciliğinin durumu konularında bilgilendirilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Hayvancılıkla bir şekilde ilgili olmak
Kaynaklar
GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020
Notlar
GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye damızlık sığır üretim potansiyelini rakamlarla konuşmayı öğrenir. s |
ÖÇ02 | Sığır yetiştiricliğinde damızlık seçimi metotlarını öğrenir |
ÖÇ03 | Damızlık seçim kriterleri, dikkat edilecek hususları ve sıklıkla yapılan hataları öğrenir |
ÖÇ04 | Damızlık seçiminde dikkat edilecek hususları öğrenir. |
ÖÇ05 | Sığırlarda damızlık seçiminin önemi ve Damızlık seçiminde dikkat edilecek hususları öğrenir. |
ÖÇ06 | Damızlık düve seçim kriterleri uygulamsı çiftlik ziyareti |
ÖÇ07 | Damızlık düve seçimi örnek çalışma ve sonuç tartışmaları |
ÖÇ08 | Damızlık düve seçiminde sıklıkla yapılan hatalar ve alınacak dersleri öğrenir |
ÖÇ09 | Damızlık düve üretim potansiyeli ve etkileyen faktörleri öğrenir. |
ÖÇ10 | Damızlık düve seçiminde incelenen özellikleri öğrenir. |
ÖÇ11 | Sığrı yetiştricliğinde kullanılan damızlık değer hesaplama metotlarını öğrenir. |
ÖÇ12 | damızlık değer hesaplama metotlarını karşılaştırmalı olarak örnekleyebilir |
ÖÇ13 | damızlık değer hesaplama metotlarını öğrenir. |
ÖÇ14 | Damızlık Boğa seçimi, katalog okuma, özellikerin tanıtımı ve seçim kreiterleri belirlemeyi öğrenir. |
ÖÇ15 | Damızlık Boğa seçimini etkileyen faktörleri ve hesaplamadaki hataları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sığırların Doğrusal Tanımlama Yöntemi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sığırlarda VKS yöntemiyle damızlık seçimi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sığırlarda tip sınıflandırmasının genetiği | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sığırlarda damızlık seçim | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sığırlarda tip sınıflandırmasının kullanım alanları ve önemi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Damızlık boğa kataloğu okuma | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Farklı boğa kullanımının gelir üzerindeki etkisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Damızlık seçiminde karşılaşılan sorunlar | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Damızlık sığırlarda Risk skalası | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sığırlarda damızlık hayvan seçiminin amacı ve gerekli hususlar | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Damızlık seçiminin seleksiyon konusundaki önemi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Hayvan seçiminde kullanılan yöntemler | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Damızlık seçiminde yetiştirme ile ilgili değerler | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sığırlarda form değerlendirme | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |