Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| ZOOTEKNİ (YL) | |
| Kod | ZO626 |
| Ad | Koyun ve Keçi Davranışları |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvan davranışlarını analiz etmeyi öğretmek
Dersin İçeriği
koyun, keçi, davranış, etiyoloji
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
hocanın ders notları
Notlar
başka not yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Alternatif üretim sistemleri hakkında bilgiye sahiptir, etiyoloji hakkında bilgi sahibidir ve hayvan davranışları ile üretimde verimlilik konularını ilişkilendirir |
| ÖÇ02 | etiyolojiyi bilir,maternal davranışları takip eder |
| ÖÇ03 | hayvan davranışlarının yorumlamasını yapar, üreme, beslenme, temizlik, refah konularında yorumlama yapabilir |
| ÖÇ04 | küçükbaş hayvan etiyolojisi ve çiftlik yönetimi konularında ip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 1 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 2 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Davranış nedir, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | çevre nedir, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 3 | hayvanın motivasyonu ve çevre faktörleri arasındaki interaksiyonu | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Davranış paternleri | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Etiyoloji | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Maternal Davranış | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Beslenme davranışı | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
| 9 | Mera davranışları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 10 | Üreme davranışları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 11 | Hayvanların ihtiyaçları ve istekleri, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 12 | hayvan refahı | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 13 | Motivasyonal sistemler, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 14 | Temizlenme davranışı | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | Genel değerlendirme | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||