Genel Bilgi
Kod | ZO0048 |
Ad | Moleküler Markörlerin Çiftlik Hayvanlarında uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Markör sistemlerinin hayvan ıslahında kullanılması
Dersin İçeriği
Markör sistemleri, Aday gen yaklaşımı, QTL, SNP, damızlık değer tahmini
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guimarães, E. P. (Ed.). (2007). Marker-assisted selection: current status and future perspectives in crops, livestock, forestry and fish.
Notlar
Guimarães, E. P. (Ed.). (2007). Marker-assisted selection: current status and future perspectives in crops, livestock, forestry and fish.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiftlik Hayvanlarında markör destekli seleksiyon yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Çiftlik hayvanlarında markör belirleme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Dominant ve co-dominant markörleri öğrenir |
ÖÇ04 | GWAS yöntemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Markör destekli seleksiyona giriş | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temel genetik kavramları | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mutasyon yöntemleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Markör sistemleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Markör destekli seleksiyonun strateji ve limitleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kanatlılarda MAS | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sığırlarda MAS | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Ruminantlarda MAS | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | GWAS yöntemi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çiftlik hayvanlarında gwas yönteminin kullanımı | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Genomik tahmin | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Genomik seleksiyon | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genomik seleksiyon avantajları ve dezavantajları | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Çiftlik hayvanlarında genomik seleksiyon çalışmaları | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |