Genel Bilgi
Kod | YLZO701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEYNEL CEBECİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. LADİNE ÇELİK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. UĞUR SERBESTER (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Ali Galip ÖNAL (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Harun KUTAY (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Notlar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, regresyon analiz yöntemlerini ve sonuçlarının yorumlanmasını öğrenir |
ÖÇ03 | Öğrenci, korelasyon analiz yöntemlerini ve sonuçlarının yorumlanmasını öğrenir |
ÖÇ04 | İstatistik analizlerinin SPSS ve MINITAB programlama ile nasıl yapıldığını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yürütülmekte olan araştırmalar 1 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Yürütülmekte olan araştırmalar 2 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Yürütülmekte olan araştırmalar 3 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yürütülmekte olan araştırmalar 4 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yürütülmekte olan araştırmalar 5 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yürütülmekte olan araştırmalar 6 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Yürütülmekte olan araştırmalar 7 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sınav | Kaynak Kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yürütülmekte olan araştırmalar 8 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yürütülmekte olan araştırmalar | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yürütülmekte olan araştırmalar 11 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yürütülmekte olan araştırmalar 12 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Yürütülmekte olan araştırmalar 13 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yürütülmekte olan araştırmalar 14 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Yürütülmekte olan araştırmalar 15 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı1 | Kaynak Kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final sınavı 2 | Kaynak Kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |