Genel Bilgi
Kod | IMT215 |
Ad | Üst Yüzey İşlemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FARUK BATAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FARUK BATAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ağaç malzeme ile üretilen mobilya ve dekorasyon elemanlarına uygulanan üstyüzey işlemlerinin tanıtımını ve uygulama yöntemlerinin öğretilmesi. Süsleme tekniklerinin çeşitleri ve nasıl yapıldığının tanıtılması, boya ve vernik üretiminin nasıl ve hangi maddelerden yapıldığının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Üst yüzey işlemlerini tanıma ve amaçları. Tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisi. Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması ve renk açma işlemleri. Ağaç boyaları, koruyucu katman
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) Ağaç İşlerinde Üstyüzey İşlemleri-I, Prof. Dr. Abdullah Sönmez, Gazi Üniversitesi Yayınları 2-) Ağaç İşlerinde Üstyüzey İşlemleri-II, Prof. Dr. Abdullah Sönmez/Yrd.Doç.Dr. Mehmet Budakçı, Gazi Üniversitesi Yayınları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üst yüzey işlemlerinin tanımını ve amacını kavrar. |
ÖÇ02 | Tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlar. |
ÖÇ04 | Renklendirme işlemlerinin teknik yönünü açıklar. |
ÖÇ05 | Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerini uygular. |
ÖÇ06 | Koruyucu katman tanımı ve önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Film oluşumunun esaslarını tanımlar. |
ÖÇ08 | Renk açma işlemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üst yüzey işlemlerinin tanımı ve amaçları | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisi | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Renk açma işlemleri ve uygulaması | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Renklendirme işlemlerinin teknik yönü | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerinin uygulanışı. | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerinin uygulanışı. Koruyucu katmanın tanımı ve önemi | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Film oluşumunun esasları | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Vernik sistem çeşitleri | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 1. Vernik sistemleri | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 2. Vernik sistemleri | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Vernik atölyelerinin çeşitleri | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1. Vernik atölyelerinin kuruluşu ve düzenlemesi | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 2. Vernik atölyelerinin kuruluşu ve düzenlemesi | Dersin haftalık notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |