Genel Bilgi
Kod | IMT217 |
Ad | Bilgisayar Destekli Üretim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin CNC tezgahlarını programlama, CAM programlarını kullanabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
CAD-CAM programlarını tanıtmak, mobilya endüstrisinde seri üretim hatlarını tanımak. Bu hatlarda yer alan makineler, makinelerin sıralanışı makine özellikleri, parça istifleme , taşıma hatları hakkında bilgi sahibi olma ve hat oluştura bilme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
AĞAÇ İŞLERİNDE KESME TEORİSİ VE MOBİLYA ENDÜSTRİSİ MAKİNELERİ, RIFAT İLHAN, EROL BURDURLU, 1990,ANKARA.
Notlar
PRATİK CNC EĞİTİMİ KOSGEB ANKARA-1993, PLANLAMA VE ATELYE İÇİN UYGULAMALI CNC EĞİTİMİ KOSGEB ANKARA-1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CAM programlarını tanır. |
ÖÇ02 | CAD programları ile model hazırlar. |
ÖÇ03 | CNC tezgahların kullanımı ve üretimi hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ04 | CNC tezgahlarda delik programının işleyişini kavrar. |
ÖÇ05 | Bilgisayar destekli üretim yapan makinaların çalışma prensibini açıklar. |
ÖÇ06 | CNC torna tezgahlarında kullanılan programları inceler. |
ÖÇ07 | Makinelerde hareket iletimi ve kesme işlemini açıklar. |
ÖÇ08 | Seri üretim makineleri ve seri üretim taşıma makinelerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | NC(Nümerik Kontrol) | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Nümerik Kontrollü takım tezgahları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilgisayarlı Nümerik Kontrol(CNC) | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | CNC takım tezgahlarının kullanım alanları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | CNC tezgahların yapısı | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bilgisayar destekli Tasarım(CAD), Bilgisayar destekli Üretim (CAM) kavramları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | CAM(Bilgisayar Destekli Üretim) safhaları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CNC Tezgahlarda temel eksenler ve G kodlarının açıklanması | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | CNC Tezgahlarda Parça sıfırlama ve Takım Kalibrasyonu | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | CNC tezgahlarda delik programı-1 | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | CNC tezgahlarda delik programı-2 | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | CNC tezgahlarda delik programı uygulaması | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bilgisayardan iş resmi tanıtmak | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Bilgisayardan tezgaha program aktarmak, | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |