IMT219 Meslek Etiği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT219
Ad Meslek Etiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilere okul öncesi öğretmenliğine ilişkin mesleki ve ahlaki yeterlilikleri kazandırmak ve mesleğe ilişkin sorumluluk bilincinin verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Etik ve ahlak kavramı, ahlak gelişiminde rol oynayan kavramlar, iş ahlakı, mesleki yozlaşma, sosyal sorumluluk, etik dışı davranışlar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sökmen, A. (2016). Meslek Etiği Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik ve ahlak kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır.
ÖÇ03 Otomotiv alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır.
ÖÇ04 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
ÖÇ05 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
ÖÇ06 Otomotiv alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır.
ÖÇ07 Aile iletişim kurallarını mesleki etik içerisinde uygular.
ÖÇ08 Bulunduğu çevrenin Kültür, norm ve değerlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etik tanımı Etik ve ahlak kavramlarını açıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ahlaki gelişim süreci ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Etik sistemleri etik sistemler hakkında Beyin fırtınası yapma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Etik ve toplum ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 etik ve insan etik ve insan konuları hakkında anlam kavrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 etik kavramlar ve Meslek etiği Konular hakkında örnekler üzerinden beyin fırtınası yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Meslek etiği ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışlar Konular hakkında örneklerle grup çalışması yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İş hayatındaki etik dışı davranışların sonuçları ve yaptırımları ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Mesleki etik ilkeler konular hakkında sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Başka mesleklerde etik ilkeler konular hakkında soru cevap yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sosyal sorumluluk kavramı ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Etik liderlik ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 09:56