Genel Bilgi
Kod | IMT219 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere okul öncesi öğretmenliğine ilişkin mesleki ve ahlaki yeterlilikleri kazandırmak ve mesleğe ilişkin sorumluluk bilincinin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramı, ahlak gelişiminde rol oynayan kavramlar, iş ahlakı, mesleki yozlaşma, sosyal sorumluluk, etik dışı davranışlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sökmen, A. (2016). Meslek Etiği Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik ve ahlak kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır. |
ÖÇ03 | Otomotiv alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır. |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
ÖÇ05 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
ÖÇ06 | Otomotiv alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır. |
ÖÇ07 | Aile iletişim kurallarını mesleki etik içerisinde uygular. |
ÖÇ08 | Bulunduğu çevrenin Kültür, norm ve değerlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik tanımı | Etik ve ahlak kavramlarını açıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ahlaki gelişim süreci | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Etik sistemleri | etik sistemler hakkında Beyin fırtınası yapma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Etik ve toplum | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | etik ve insan | etik ve insan konuları hakkında anlam kavrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | etik kavramlar ve Meslek etiği | Konular hakkında örnekler üzerinden beyin fırtınası yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Meslek etiği | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | Konular hakkında örneklerle grup çalışması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İş hayatındaki etik dışı davranışların sonuçları ve yaptırımları | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mesleki etik ilkeler | konular hakkında sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Başka mesleklerde etik ilkeler | konular hakkında soru cevap yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sosyal sorumluluk kavramı | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Etik liderlik | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |