Genel Bilgi
Kod | STJ206 |
Ad | Staj Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerimizin, öğrenimleri sırasında kazandıkları teorik bilgileri uygulamayla pekiştirmeleri ve becerilerini geliştirir
Dersin İçeriği
Bu stajda öğrenciler, İç Mekan Tasarımı programında almış oldukları eğitimi iş ortamına aktararak mesleğinin gerektirdiği şekilde tasarımlar yapma olanağı bulup, 30 günlük staj süresince iş yerini gözleyerek orada yapılan iş ve işlemler hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çukurova Üniversitesi Staj Yönergesi
Notlar
Yaşar TÜFEKLİ Basılmamış ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Staj yaptıkları kurumda, tasarım, çizim ve yeni ürünler ortaya koyma ile ilgili yaptıkları uygular |
ÖÇ02 | İş ortamında karşılaşılan problemleri yerinde görür |
ÖÇ03 | Kendi bilgi ve becerilerini iş sahasında uygular |
ÖÇ04 | İş yeri disiplini öğrenir. |
ÖÇ05 | İş hayatı ve iş eğitiminin gereksinimlerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Mezun olduktan sonra çalışabileceği iş imkanlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj yaptıkları kurumda tamir bakım onarım ve tasarım-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Staj yaptıkları kurumda tamir bakım onarım ve tasarım-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Staj yaptıkları kurumda elektronik tamir bakım onarım ve tasarım alanlarıyla ilgili yaptıkları uygulamalar-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Staj yaptıkları kurumda elektronik tamir bakım onarım ve tasarım alanlarıyla ilgili yaptıkları uygulamalar-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Staj yaptıkları kurumda gözlem-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Staj yaptıkları kurumda gözlem-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Staj yaptıkları kurumda teknik gezi-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Staj yaptıkları kurumda teknik gezi-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Staj yaptıkları kurumda uygulama-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Staj yaptıkları kurumda uygulama-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Staj yaptıkları kurumda eğitim-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Staj yaptıkları kurumda eğitim-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Staj yaptıkları kurumda değerlendirme-1 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Staj yaptıkları kurumda değerlendirme-2 | İş yerinde yapılan alana yönelik uygulama hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
AKTS | 8 AKTS |