Genel Bilgi
Kod | ZTP485 |
Ad | Küçükbaş Hayv. Üreme ve Denetim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ali Galip ÖNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Küçükbaşlarda ulusal ve işletme ölçeğinde üreme ve denetimi kapsamında katkı getirebilecek temel bilgi donanımının sağlanması
Dersin İçeriği
Küçükbaşlarda üreme döngüsü, erkek ve dişi üreme organları, çiftleştirme sezonu, çiftleştirme süresi, kuzu verimi, döl verimi, embriyonal kayıplar, ayıklama, ikame hayvanların yönetimi, erkek ve dişi materyalin yönetimi, hormonal uygulamada yeni teknikler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ilgili literatür
Notlar
uygulama
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küçükbaş hayvanlarda üremeye giriş |
ÖÇ02 | Erkek üreme organı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ03 | Dişi üreme organı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ04 | Küçükbaşlarda üreme döngüsü hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ05 | Çiftleştirme sezonu ve süresi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ06 | Gebelik ve doğum hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ07 | Kuzu verimi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ08 | Performans değerlendirmesi |
ÖÇ09 | Döl verimi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ10 | Ayıklama hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ11 | Damızlık hayvan seçimi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ12 | Erkek materyalin yönetimi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ13 | Dişi materyalin yönetimi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ14 | Üremede teknolojik yöntemlerin kullanılması hakkında bilgi sahibi olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küçükbaş hayvanlarda üremeye giriş | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Erkek üreme organı | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dişi üreme organı | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Küçükbaşlarda üreme döngüsü | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çiftleştirme sezonu ve süresi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Gebelik ve doğum | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kuzu verimi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Performans değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Döl verimi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ayıklama | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Damızlık hayvan seçimi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Erkek materyalin yönetimi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dişi materyalin yönetimi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Üremede teknolojik yöntemlerin kullanılması | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |