BYETS3 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BYETS3
Ad Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURÇAK KAPUR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURÇAK KAPUR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere bilimsel araştırmaların yöntemleri, teknikleri ve etik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Bilimsel Araştırma Yöntemi kullanılarak yapılacak bir çalışmada etik ilkeleri, nelerin yapılması gerektiği, nasıl bir yol izleneceği, sorunsalın nasıl saptanacağı, amacın nasıl somutlaştırılacağı, araştırma için doğru yöntemin nasıl belirleneceği, test materyallerinin nasıl geliştirileceği, atıfların nasıl aktarılacağı ve bulguların tartışılıp nasıl sonuca ulaşılacağı gibi. Ayrıca Araştırma yöntembiliminin gelişimi ile ilgili çeşitli makalelerin çözümlenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Bilimsel Araştırma ve Bulguların Yayımı, Erol Alaçam 2012; Science Research Writing: For Native And Nonnative Speakers Of English (second Edition), Hilary Glasman 2020; Ders Notu

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma yönteminin yüzyıllar boyunca akademik çevrelerin geliştirdiği birikimli bir kültür olduğu bilgisine sahip olur ve bu bilgileri aktarabilir.
ÖÇ02 Bilimsel yöntemin nitelikleri, araştırma türleri hakkında bilgi sahibidir ve bunları aktarabilir.
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yöntemini kullanarak çalışma yapabilir.
ÖÇ04 Bilimsel etiğin ne derece önemli olduğunu kavrar.
ÖÇ05 Yöntem bilimin kaydettiği aşamaları bilir ve sıralayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Kavramlar, Yöntemler ve Dersin İçeriği Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Fen Bilimleri ve Araştırma Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırma Sorusunun Belirlenmesi Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırma Türleri Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma Tasarımı ve Süreci - I Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma Tasarımı ve Süreci - II Ders kitap ve notlarınn çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Değerlendirmesi Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders kitap ve notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Veri Kullanımı ve Analizler - I Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Veri Kullanımı ve Analizler - II Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Etik Kavramı ve Bilimsel Araştırmalardaki Önemi - I Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Etik Kavramı ve Bilimsel Araştırmalardaki Önemi - II Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bilimsel Araştırmalarda Teknoloji Kullanımı - I Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bilimsel Araştırmalarda Teknoloji Kullanımı - II Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Akademik Dil Kullanımı ve Yazım Teknikleri Ders kitap ve notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitap ve notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitap ve notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:03