Genel Bilgi
Kod | TS531 |
Ad | Hayvan Barınaklarının Planlanması. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DERYA ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
barınakların yapısal özellikleri ve donanımlarının tanıtılması, hayvancılıkta kullanılan yetiştirme sistemleri ve barınak tipleri konusunda yeterli bilgi birikiminin oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği
Barınak Dışı Çevre (Sıcaklık, Nem, Rüzgar Hızı, Solar Radyasyon, Yağışlar), Barınak İçi Çevre , Termal Çevre (Sıcaklık, Nem, Hava Hareketleri, Hava Hızı, Hava Debisi) , Kimyasal Çevre (Gazlar, Toz ve Mikroorganizmalar, Koku), Yapısal Çevre (Bina), Yer Seçimi, Boyutlandırma, Yapısal özellikler (Doğal Havalandırma, Mekanik Havalandırma, Yalıtım), Donanımlar (Yemlik, Suluk, Isıtıcılar, Serinletme Elemanları, Aydınlatma elemanları), Barınaklar ve Yetiştirme Sistemleri (Kümesler, Ahırlar, Ağıllar)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tarımsal Yapılar
Notlar
İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | barınak planlanma konularında yeterli bilgiyi öğrenir |
ÖÇ02 | alanında istenilen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve buna uygun çözüm önerileri geliştirebilmeyi öğrenir |
ÖÇ03 | Barındırma Sistemleri (Kanatlı, büyükbaş ve küçükbaş hayvan ciliğinde kullanılmakta olan yetiştirme sistemleri) |
ÖÇ04 | Yapısal Çevre (Boyutlandırma, Yapısal Özellikler ve Donanımlar) konusunu öğrenir |
ÖÇ05 | Yapısal Özellikler (Havalandırma ve Yalıtım) hakkında bilgiye sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Barınak içi ve dışı Çevre (Hava Sıcaklığı, Oransal nem, Rüzgar Hızı, Solar Radyasyon,Yağışlar) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sıcaklık, Nem ve Isı Yayılımı, Isı ve Nem Dengesi | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hava Hareketleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Havalandırma | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Buharlaşmayla Serinletme | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Boyutlandırma, Yapısal Özellikler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Donanımlar | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yapısal Özellikler (Havalandırma ve Yalıtım) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yemlik, suluk, havalandırma, ısıtma-serinletme ve aydınlatma elemanları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Barındırma Sistemleri (Kanatlı, büyükbaş ve küçükbaş hayvan ciliğinde kullanılmakta olan yetiştirme sistemleri) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sığır Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Ahırlar) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Koyun- Keçi Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Ağıllar) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tavuk Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Kümesler) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |