Genel Bilgi
Kod | TS516 |
Ad | Sulama Sistemlerinin Planlaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
İklim değişikliklerinin tarımsal üretim sistemlerine olası etkileri ve alınması gerekli önlemler amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Dünya iklim sistemi ve dengeleri, sera gazları ve etkisi, dünya karbon dengesi, iklimsel değişimin bilimsel temelleri ve süreçleri, iklim değişiminin potansiyel etkileri, tarım ve su kaynaklarına etkileri, iklim değişiminin simülasyonu, iklim modelleri, önlemler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
1-Tarla Sulama Sistemleri Ders Kitabı, ÇÜ. Ziraat Fakültesi Ders Kitapları Yayın No: 283 / A-89. 2-İlgiki yayınlar ve WEB kaynakları
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulama mühendisliğinin temel ilkeleri, su uygulama ve su dağıtma sistemleri gibi temel sulama konuları kavrar. |
ÖÇ02 | Sulama sistemlerinin tasarımı ve kurulmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Sulama programlamasını öğrenir. |
ÖÇ04 | Suyun etkin kullanımı ve bunun için alınması gerekli önlemleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Sulama sistemlerinin tasarımı konularıyla ilgili okuduğu bilimsel makaleleri daha kolay kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Planlama verilerinin derlenmesi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Toprak-arazi mülkiyet-topoğrafik haritaların kullanılması ve ödev konularının verilmesi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yüzey sulama yöntemlerinin planlanması: İnfiltrasyon kavramı ve yöntemleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yüzey sulama yöntemlerinin planlanması: İnfiltrasyon kavramı ve yöntemleri, uygulamlar ve ödevler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tesviye projelerinin hazırlanması | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tesviye projelerinin hazırlanması uygulamlar ve ödevler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Farklı işletim biçimlerine göre yüzey sulama (Karık, border vb.) planlaması | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Farklı işletim biçimlerine göre yüzey sulama (Karık, border vb.) planlaması uygulamlar ve ödevler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yağmurlama yönteminin planlanması ve üniformiteler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yağmurlama yönteminin planlanması | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yağmurlama yönteminin planlanması uygulamlar ve ödevler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Damla Sisteminin planlaması | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Damla Sisteminin planlaması uygulamlar ve ödevler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Peyzaj alanları için düşük basınçlı ve sabit yağmurlama (pup up) sistemlerinin planlanması | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyılsonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |