Genel Bilgi
Kod | TS514 |
Ad | Kültürteknikte Özel Sorunlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sulu tarım alanlarında optimum bitkisel üretim için su ve tuz dengesini sağlayacak mühendislik çalışmalarının temellerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Taban suyunun tanımı, önemi ve tarihçesi. Taban suyu yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi prensipleri. Taban suyu etütleri: Büro çalışmaları ile ön verilerin toplanması, arazi çalışmaları, araziden veri toplanması, büroda verilerin değerlendirilmesi. Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders sunuları
Notlar
Makaleler ve web
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
ÖÇ02 | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar |
ÖÇ03 | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir |
ÖÇ04 | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar |
ÖÇ05 | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular |
ÖÇ06 | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. |
ÖÇ07 | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler |
ÖÇ08 | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
ÖÇ09 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
ÖÇ10 | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler |
ÖÇ11 | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-1 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-2 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-3 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-4 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-5 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-6 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-7 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Toplanan materyalin özümsenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
9 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-8 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-9 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-10 | Makale ve bildiri toplanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-11 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-12 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-13 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-14 | Makale ve bildiri toplanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Toplanan materyalin özümsenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Toplanan materyalin özümsenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |