Genel Bilgi
Kod | TS0027 |
Ad | Hayvancılıkta Atık Yönetimi ve Çevre Sorunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Atık yönetimi sistem tasarımı konusunda bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak
Dersin İçeriği
Hayvancılık işletmelerinde ortaya çıkan atıklar ve özellikleri, AB Ülkeleri, ABD ve Ülkemizde atık yönetim standartlarının irdelenmesi, hayvancılık işletmelerinde ortaya çıkan atık miktarlarının ve gerekli depolama kapasitelerinin hesaplanması, atık yönetimi sistem elemanları, atıkların toplanmasına ilişkin sistemlerin projelendirilmesi, atık iletim sistemleri ile depolama yapılarının tasarımı, atıkların değerlendirilmesi ve biyogaz tesislerinin tasarımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Olgun, 2016. Tarımsal Yapılar. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. Yayın No: 1577, Ders kitabı: 529.
Notlar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvancılıktan kaynaklanan atıkların yönetimini planlar. |
ÖÇ02 | Bir atık yönetimi sisteminde gerekli yapı ve tesisleri projeler. |
ÖÇ03 | Hayvansal atıkların çevreye yaptığı etkileri belirler ve önlem alır. |
ÖÇ04 | Bilgi teknolojilerini kullanarak konu ile ilgili güncel gelişmeleri öğrenir ve takip eder. |
ÖÇ05 | Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiyi öğrenir. |
ÖÇ06 | Alternatif hayvansal atık yönetim sistemlerini tanır ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Proje tasarımları için gerekli verileri araştırabilir ve farklı disiplinlerle çalışabilir. |
ÖÇ08 | Mevcut atık yapılarını ve hazırlanmış projeleri analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders tanıtımı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Atık ve atık yönetim sistemlerinin tanımı, atık-gübre ayrımı, sisteme genel bakış | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Farklı hayvancılık faaliyetleri ile ortaya çıkan atık miktarları ve elde edilen atıkların özellikleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Devam-Farklı hayvancılık faaliyetleri ile ortaya çıkan atık miktarları ve elde edilen atıkların özellikleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | AB, ABD ve Türkiye’de hayvansal atık yönetimi mevzuatları ve standartları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Atık hacminin ve depo gereksiniminin hesaplanması, toplam hacme etki eden faktörler, örnekler ve çözümler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Devam-Atık hacminin ve depo gereksiniminin hesaplanması, toplam hacme etki eden faktörler, örnekler ve çözümler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Atık yönetim sisteminin elemanları, atıkların iletimi, örnek çözümler ve projeler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Geçici depolama ve sürekli depolama yöntemleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Atıkların depolanması ve farklı depo tiplerinin seçimi, tasarımı. Örnek çözümler ve projeler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Atıklara uygulanan fiziksel, biyolojik ve kimyasal işlemler; ilgili yapı ve tesisler | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Çökeltme havuzu, katı-sıvı ayırma yapısı, biyogaz sistemleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kompost sistemlerinin tanıtılması ve projelendirilmesi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Örnek bir atık yönetim sisteminin tartışılması, ödev sunumları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |