Genel Bilgi
Kod | TS018 |
Ad | Sulamada Tuzlu Suların Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bölge ve ülke koşullarında yetiştiriciliği yoğun olarak yapılan kültür bitkileri için tuz-su kullanım özellikleri tuz-su -verim ilişkileri ve uygun sulama yöntemlerinin belirlenmesi
Dersin İçeriği
Tuzlu suların kalite özellikleri, tuzluluğa ilişkin tanımlar ve göstergeler, tuzlu suların sınıflandırılması, tuzlu suların sulamaya ve bitkisel üretime uygunluğunu belirlemede kullanılan standartlar ve ölçütler, tuzlu sular ile bitki besin maddeleri alınımı ve yetiştiricilikte bitkisel üretim yönetimi tuzların toprak ve bitki üzerine etkisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sulamada tuzlu su: Genel bakış
Notlar
Tarımda Tuzlu Suyun Yönetimi ve Kullanımı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tuzluluk uzmanlık alanı için gerekli bilgiyi kazanır. |
ÖÇ02 | Tuzlu suların tarımsal amaçlı kullanımını öğrenir. |
ÖÇ03 | Kimi kültür bitkilerinde tuzlu suyun sulama programında kullanabilme ölçütleri ve potansiyelini öğrenir. |
ÖÇ04 | Yüzey sulama sistemlerinde tuzlu su kullanımı ve yönetimini öğrenir. |
ÖÇ05 | yağmurlama sulama sistemlerinde tuzlu su kullanımı ve yönetimini öğrenir. |
ÖÇ06 | Damla sulama sistemlerinde tuzlu su kullanımı ve yönetimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tuzlu su kavramı ile ilgili genel bilgiler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tuzlu suların sulamaya ve bitkisel üretime uygunluğunu belirlemede kullanılan standartlar ve ölçütler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tuzlu su koşullarında besin maddeleri alınımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toksisite zararlarını belirlemede dikkate alınan etmenler tuzlu sular kullanıldığında izlenecek yönetim prensipleri tuzlu suların sulamada kullanımına ilişkin örnekler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tuzluluk-infiltrasyon ve geçirgenlik ilişkileri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Su kalitesi ve tuzluluk yönetimi ilişkisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri, ayçiçeği, buğday | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; pamuk, mısır, soya | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; yonca ve çeltik | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; domates ve biber | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; karpuz ve fasulye | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; meyve ağaçları, bağ | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | SALTMED modelinin farklı bitkilerde kullanılabilme olanağı 1 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | SALTMED modelinin farklı bitkilerde kullanılabilme olanağı 2 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları1 | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |