TS014 İklim Değişikliği: Uyum ve Azaltım Stratejileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS014
Ad İklim Değişikliği: Uyum ve Azaltım Stratejileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURÇAK KAPUR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İklim değişikliğinin, beklenen doğal etkilerin ötesinde bir sonuç yaratacak olması, karşımıza çıkan olumsuz sonuçların hafifletilmesi için bir an önce önlem alınmasını gerekli kılmaktadır. Küresel ölçekte bir çevre sorununun ötesinde bir mesele olan iklim değişikliği, uzun dönemde dünyayı etkilemeye devam edecektir. Gelecek birkaç on yıl içinde gezegenin sıcaklıkta artış ve yağış biçimlerinde değişikliklerle karşı karşıya kalacağı bugün bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır. Bu bağlamda, bu dersin kapsamında iklim değişikliğinin etkisi ve boyutlarının yanında küresel düzeyde iklim değişikliğiyle mücadeledeki ortak uyum ve azaltım stratejilerin ve uluslar arası rollerin analiz edilmesi ve bölgesel iklim değişikliğinin saptanması yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İklim değişikliğine küresel bakış, Türkiye ve iklim değişikliği, Türkiye'de gözlenen iklim değişikliği ve etkileri, iklim değişikliği küresel uyum ve azaltım stratejileri ve eylem planı, Türkiye'de iklim değişikliği uyum ve azaltım stratejileri ve eylem planı yöntemleri, sera gazı emisyon kontrolü, tarım ve iklim değişikliği etkileşimi, iklim parametrelerinin trendlerinin belirlenmesi ve karar alma.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Climate Change 2022: Impacts, Adaptation and Vulnerability Working Group II Contribution to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İklim değişikliğinin etki ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 İklim değişikliği konusundaki gelecek stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Türkiye'nin iklim değişikliğindeki konumu hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 İklim değişikliği konusunda geliştirilecek uyum ve azaltım stratejilerini öğrenir.
ÖÇ05 İklim değişikliği ve tarım etkileşimini ve etki saptamasını öğrenir.
ÖÇ06 İklim parametrelerinin, trend varlığının belirlenmesinde, lineer olmayan Mann Kendall ve Spearman'ın Rho terstlerini öğrenir.
ÖÇ07 İklim parametrelerinin eğimlerinin belirlenmesinde Sen's trend eğim metodu ve trend başlangıç yıllarının belirlenmesinde ise Mann Kendall sıra korelasyon testi kullanmasını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriğiyle ilgili genel bilgilendirme. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 İklim değişikliği kavramı, boyutu ve önemi. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İklim değişikliğinin insan ve doğa üzerine etkileri: sel, açlık, kuraklık. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İklim değişikliğinin tarım üzerindeki etkileri ve önlemler. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Uluslararası iklim değişikliği stratejileri ve sözleşmeleri. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kyoto Protokolü. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İklim değişikliği uyum ve azaltım stratejileri. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Ulusal İklim Değişikliği Uyum Stratejisi ve Eylem Planı. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İklim Değişikliğinin Etkilerine Uyumun Su Kaynaklarının Yönetimi Politikaları Entegrasyon Politikaları Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İklim Değişikliğinin Etkilerine Uyum Yaklaşımının Tarım Sektörü ve Gıda Güvencesi Politikalarına Entegrasyonu. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İklim parametrelerinin, trend varlığının belirlenmesinde, lineer olmayan Mann Kendall ve Spearman'ın Rho terstleri Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İklim parametrelerinin eğimlerinin belirlenmesinde Sen's trend eğim metodu ve trend başlangıç yıllarının belirlenmesinde ise Mann Kendall sıra korelasyon testi Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Avrupa Birliği'nin 2020 ve 2050 hedefleri ve iklim değişikliği stratejisi. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yeni senaryolarla Türkiye için iklim değişikliği. Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitap ve ders notlarının çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:03