Genel Bilgi
Kod | ENM103 |
Ad | Yüksek Matematik 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sadık EYİDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sadık EYİDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri temel mühendislik matematiği konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgilerin Endüstri Mühendisliğinde uygulama alanlarını öğretmek
Dersin İçeriği
Fonksiyon, limit, süreklilik, türev, diferansiyel uygulamaları (artan ve azalan fonksiyonlar), Üstel, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri tanıtılması.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yoktur
Kaynaklar
http://matematik.cu.edu.tr/Dersler/MT131/MT131.htm
Notlar
Analize Giriş Cilt I ; Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik temel bilgisi ile donanımlı olma |
ÖÇ02 | Matematik temel bilgisini uygulama |
ÖÇ03 | Bazı temel problemleri çözme becerisi kazanma |
ÖÇ04 | Mühendislik ile matematik arasındaki ilişkiyi kavrama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fonsiyonlar konusuna giriş | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Fonksiyon türleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Limit kavramına giriş | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Limit teoremleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Sonsuz limitler ve sonsuzda limitler | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Süreklilik | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Türev ve türev alma kuralları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
9 | Yüksek basamaktan türevler | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Türevin uygulamaları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Bir fonksiyonun grafiğinin çizilmesi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Maksimum minimum uygulamaları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve türevleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Problem çözme | Problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |