Genel Bilgi
Kod | ENM107 |
Ad | Bilgisayar Programlama I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar Programlama dersinde Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencilerine karşılaştıkları temel matematik işlemlerinin programlama dili ile nasıl çözüleceğine yönelik yeteneklerin kazanılması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında bilgisayar programları yazma ve bu programları ve algoritmaları geliştirilmesi yeteneğinin kazandırılmasına yönelik laboratuvar uygulamaları yapılacaktır. Laboratuvar uygulamaları ile dersin teorik bölümü pratik yapılarak pekiştirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yok
Kaynaklar
Programlamaya Giriş - I ders notları sınıf uygulamaları
Notlar
Programlamaya Giriş - I ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci, Bilgisayar programlama ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Bireysel olarak bilgisayar programlama ve algoritmasını geliştirebilir. |
ÖÇ03 | Algoritmalar ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ04 | Algoritma geliştirme süreçlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Bilgisayar programlama ve Algoritmalar ile ilgili araçların kullanımını öğrenir. |
ÖÇ06 | C++ Bilgisayar programını tasarlama ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | C++ Bilgisayar programlama temel kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ08 | C++ bilgisayar programlamaya ait veri yapılarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve giriş. | Dersin ön hazırlığı yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Algoritmaya giriş. | Tanımların araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
3 | Algoritma analizine ve bilgisayar programlamaya giriş. | Tanımların araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamının tanıtılması. | Önceki hafta ders uygulama deneylerinin tamamlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında değişken tanımlama. | Completion of course practice experiments in the previous week. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
6 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında veri giriş ve çıkış yöntemleri ve uygulamaları. | Completion of course practice experiments in the previous week. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
7 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında 1. tür şart yapılarının geliştirilmesi. | Önceki hafta ders uygulama deneylerinin tamamlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | 1-7 haftalar sınıf uygulamalarının tekrarı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında 2. tür şart yapılarının geliştirilmesi. | Önceki hafta ders uygulama deneylerinin tamamlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
10 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında 3. tür şart yapılarının geliştirilmesi. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
11 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında şarta bağlı olmayan döngü yapılarının geliştirilmesi. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
12 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında şarta bağlı döngü While/do yapılarının geliştirilmesi. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında kullanıcı tanımlı veri yapılarının oluşturulması. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
14 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında ön tanımlı fonksiyonların kullanılması. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
15 | C++ bilgisayar programlama geliştirme ortamında kullanıcı tanımlı fonksiyonların tanımlanması. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |