ENS207 Pazarlama Yönetimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENS207
Ad Pazarlama Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DENİZ ZEREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Pazarlama yönetimi konusunda yeterli bilgi birikimi oluşturularak bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak ve bu konu ile ilgili süreçleri yönetebilme, bu konu ile ilgili yönetsel kararları alabilme, pazarlama programını bütünleşik olarak yönetebilme, stratejik pazarlama yaklaşımını uygulayabilme ve pazarlama yönetimi ile ilgili karşılaşabileceği problemlere çözüm bulabilmesini amaçlar

Dersin İçeriği

Pazarlama yönetimi konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgiler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sunum slaytları ve Kotler Amstrong 'Pazarlama İlkeleri' Kitabı

Notlar

Philip Kotler 'Pazarlama 4.0', Optimist yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel bilgisini edinir.
ÖÇ02 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramı ve pazarlama sürecini öğrenir
ÖÇ03 Stratejik yönetim ve strateik pazarlama yönetim yaklaşımını ve öğrenir
ÖÇ04 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri öğrenir ve tüketici satın alma sürecine etkisini yorumlayabilir
ÖÇ05 Tüketicilerin satın alma süreci adımlarını ve sürecin nasıl işlediğini anlar
ÖÇ06 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Pazarama araştırmasının ne zaman ve nasıl yapılması gerektiğini öğrenir
ÖÇ08 Pazar bölümlendirme yapma hedef pazarı belirleme ve konumlandırma nedir, önemi ve neden yapılması gerektiğini öğrenir
ÖÇ09 Ara sınav haftası olarak belirlenmiştir.
ÖÇ10 Pazarlama karmasına genel giriş (mal ve hizmette pazarlama karması) yapılarak pazarlama karması öğelerini öğrenir
ÖÇ11 Pazarlama karması ürün (mamül) ile ilgili yönetsel kararların nasıl alınması gerektiğini öğrenir
ÖÇ12 Pazarlama karması fiyat ile ilgili yönetsel kararların nasıl alınması gerektiğini öğrenir
ÖÇ13 Pazarlama karması dağıtım ile ilgili yönetsel kararların nasıl alınması gerektiğini öğrenir
ÖÇ14 Pazarlama karması tutundurma ilgili yönetsel kararların nasıl alınması gerektiğini öğrenir
ÖÇ15 Pazarlama yönetiminde dijital pazarlamanın etkisini güncel örnek ve uygulamalarla öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynak bilgisi Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramı ve pazarlama süreci Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Stratejik yönetim ve pazarlama yönetiminde staratejik pazarlama yönetimi yaklaşımı Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Tüketici davranışları Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Tüketicilerin satın alma süreci Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Pazarlama bilgi sistemleri Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Pazarlama araştırması Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders sunum slaytları, ders kitabı Yöntem Seçilmemiş
9 Endüstriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Pazar bölümlendirme, hedefleme ve Konumlandırma Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Pazarlama karması yaklaşımının genel olarak değerlendirilmesi Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Pazarlama karması mamül Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Pazarlama karması fiyat Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Pazarlama karması dağıtım Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Pazarlama karması tutundurma Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Digital pazarlama Ders kitabı, online araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders sunum slaytları, ders kitabı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 11:25