Genel Bilgi
Kod | ENS207 |
Ad | Pazarlama Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ ZEREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pazarlama yönetimi konusunda yeterli bilgi birikimi oluşturularak bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak ve bu konu ile ilgili süreçleri yönetebilme, bu konu ile ilgili yönetsel kararları alabilme, pazarlama programını bütünleşik olarak yönetebilme, stratejik pazarlama yaklaşımını uygulayabilme ve pazarlama yönetimi ile ilgili karşılaşabileceği problemlere çözüm bulabilmesini amaçlar
Dersin İçeriği
Pazarlama yönetimi konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sunum slaytları ve Kotler Amstrong 'Pazarlama İlkeleri' Kitabı
Notlar
Philip Kotler 'Pazarlama 4.0', Optimist yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel bilgisini edinir. |
ÖÇ02 | Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramı ve pazarlama sürecini öğrenir |
ÖÇ03 | Stratejik yönetim ve strateik pazarlama yönetim yaklaşımını ve öğrenir |
ÖÇ04 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri öğrenir ve tüketici satın alma sürecine etkisini yorumlayabilir |
ÖÇ05 | Tüketicilerin satın alma süreci adımlarını ve sürecin nasıl işlediğini anlar |
ÖÇ06 | Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Pazarama araştırmasının ne zaman ve nasıl yapılması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ08 | Pazar bölümlendirme yapma hedef pazarı belirleme ve konumlandırma nedir, önemi ve neden yapılması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ09 | Ara sınav haftası olarak belirlenmiştir. |
ÖÇ10 | Pazarlama karmasına genel giriş (mal ve hizmette pazarlama karması) yapılarak pazarlama karması öğelerini öğrenir |
ÖÇ11 | Pazarlama karması ürün (mamül) ile ilgili yönetsel kararların nasıl alınması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ12 | Pazarlama karması fiyat ile ilgili yönetsel kararların nasıl alınması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ13 | Pazarlama karması dağıtım ile ilgili yönetsel kararların nasıl alınması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ14 | Pazarlama karması tutundurma ilgili yönetsel kararların nasıl alınması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ15 | Pazarlama yönetiminde dijital pazarlamanın etkisini güncel örnek ve uygulamalarla öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynak bilgisi | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramı ve pazarlama süreci | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Stratejik yönetim ve pazarlama yönetiminde staratejik pazarlama yönetimi yaklaşımı | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tüketici davranışları | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tüketicilerin satın alma süreci | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Pazarlama bilgi sistemleri | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Pazarlama araştırması | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders sunum slaytları, ders kitabı | Yöntem Seçilmemiş |
9 | Endüstriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Pazar bölümlendirme, hedefleme ve Konumlandırma | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Pazarlama karması yaklaşımının genel olarak değerlendirilmesi | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Pazarlama karması mamül | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Pazarlama karması fiyat | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Pazarlama karması dağıtım | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Pazarlama karması tutundurma | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Digital pazarlama | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders sunum slaytları, ders kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |