Genel Bilgi
Kod | ENM305 |
Ad | Mühendislik Ekonomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZAHİDE FİGEN ANTMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ZAHİDE FİGEN ANTMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstri mühendisliği öğrencilerine yatırım projelerinin değerlendirilmesi konusunu tanıtmak ve bu konudaki karar alma süreçlerine bir finans yöneticisinin bakış açısıyla yaklaşmalarını sağlamaktır. Bu amaçla derste, paranın zaman değeri, proje değerlendirme teknikleri, yatırım projelerine ilişkin nakit akımlarının belirlenmesi ve sermaye maliyeti gibi konuların öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Endüstri mühendisliği öğrencilerine yatırım projelerinin değerlendirilmesi ile ilgili teknik bilgi vermek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders sunumları
Notlar
Mühendislik ekonomisinin temelleri, Leland Blank, Anthony Tarquin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislik kararları alınırken nelerden yararlanılacağı -Faiz formülleri yardımıyla nakit akımlarının ekonomik yönden eşitlenmesi |
ÖÇ02 | Paranın zaman değerini hesaplayabilme |
ÖÇ03 | Alternatif yatırım kararlarını karşılaştırabilme |
ÖÇ04 | Yatırım planlaması konusunda temel bilgiyi öğrenebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisi Kararları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Finansal Tabloların Analizi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Maliyet Kavramları ve Davranışları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Para Yönetimi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yatırım İlkeleri | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Net Bugünkü Değer Analizi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yıllık Eşdeğer Analizi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Yıllık Değer | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Amortisman Hesaplamaları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Proje Nakit Akışları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Proje Nakit Akışları. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Enflasyon ve Proje Nakit Akışları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Proje Risk ve Belirsizlikleri | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yenileme Kararları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |