ENS351 Girişimcilik

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENS351
Ad Girişimcilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Girişimcilikle ilgili kavramların anlatılması ve girişimcide bulunması gereken becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Girişimcilik nedir, Girişimci kimdir.Farklı girişimcilik örnekleri, Şirket kurma ve başlatmanın temel noktaları, İş modeli oluşturmak, Planlama ve organizasyon, Girişim yönetimi, Takım oluşturma, Projelendirme, Şirket kurarken dikkat edilmesi gereken temel noktalar, Temel yasal işlemler ve yükümlülükler, Sermaye şirketleri ve şahıs şirketlerinin benzer ve farklı yanları, İş süreçlerinin dizaynı ile verimliliğin arttırılması, Modellemeler

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Yok

Kaynaklar

Girişimcilik Gazanfer Erbaşlar Nobel Yayın 2018

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Girişimcilik nedir, girişimci kimdir. Tanımlayabilir.
ÖÇ02 Şirket nasıl kurulur, iş modeli nasıl oluşturulur, uygulamaları için gerekli teknikleri uygulayabilir.
ÖÇ03 Girişimcilik planlama ve organizasyonu nasıl yapılır açıklayabilir.
ÖÇ04 Girişim faaliyetlerinde temel yasal işlemler ve yükümlülükleri açıklayabilir.
ÖÇ05 İş süreçlerinin dizaynı ile verimliliğin arttırılması hakkında bilgi sahibidir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Dersin tanıtımı ve işleniş hakkında bilgiler. Hazırlık Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiyede Girişimcilik, Girişimciliğin Gelişimi Okuma parçası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Girişimci Düşüncenin Temelleri, Girişimcilik Süreci Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Girişimcinin İşlevleri. Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Girişimciliği etkileyen faktörler Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif Anlatım, sorucevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 İş Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İş Planı ve Üretim Planı Hazırlama -1 Anlatım, soru-cevap,tartışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
10 İş Planı ve Yönetim Planı Hazırlama -2 Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 İş Planı ve Yönetim Planı Hazırlama -3 Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 İş Planı ve Yönetim Planı Hazırlama -4 Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İş Planı ve Finans Planı Hazırlama -1 Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 İş Planı ve Finans Planı Hazırlama -2 Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 İş Planı ve Finans Planı Hazırlama -3 Anlatım, soru-cevap,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:10