ENM306 Malzeme ve Stok Yönetimi

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENM306
Ad Malzeme ve Stok Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üretim ve hizmet sektörlerinde karşılaşılan stok problemlerini ortaya çıkarma ve bu problemlere matematiksel modelleme ve malzeme stok yönetimi yaklaşımlarıyla optimum çözümler türetme yeteneği kazandırmak

Dersin İçeriği

Malzeme ve stok çeşitlerinin tanımlanması, stok maliyetlerinin tanımlanması, ekonomik sipariş mdelinin kurulması ve optimum sipariş miktarı formülünün türetilmesi, stok plolitikaları, malzeme ihtiyaç planlama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman. Inventory Control and Management, Donald Waters. Introduction To Operations Research, Hillier/Lieberman

Notlar

Operations Management, Russell R.S. / Taylor III B.W. Inventory Control and Management, Donald Waters. Introduction To Operations Research, Hillier/Lieberman


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Envanter çeşitlerini tanıma yeteneği kazanmak
ÖÇ02 Envanter maliyetlerini çıkarma
ÖÇ03 Sipariş büyüklüğü, tekrar sipariş verme noktası ve emniyet stok büyüklüklerini tanımlama
ÖÇ04 Ekonomik sipariş modelini kurma ve çözüm türetme
ÖÇ05 Envanter problem çeşitleri
ÖÇ06 Envanter politikaları
ÖÇ07 Öğrendiğini ölme ve değerlendirme
ÖÇ08 Sürekli kontrol Yöntemi
ÖÇ09 Periyodik kontrol Yöntemi
ÖÇ10 Miktar iskontolu model
ÖÇ11 (s,S) modelleri kurabilme ve çözüm türetebilme yeteneği
ÖÇ12 Envanter yönetiminde performans kriterleri ve değerlendirmesi
ÖÇ13 Malzeme ihtiyaç planlama I
ÖÇ14 Malzeme stok yöntemlerini uygulama yeteneği kazanma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Envanter çeşitleri Üretimde kullanılan envanter çeşitlerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme
2 Envanter maliyetleri Envanter maliyetlerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sipariş büyüklüğü, tekrar sipariş verme noktası ve emniyet stok büyüklüklerini tanımlama Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ekonomik sipariş modelini kurma ve çözüm türetme Örnek uygulamaları araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Envanter problem çeşitleri Uygulamaları araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Envanter politikaları Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sürekli kontrol Yöntemi Örnek uygulamalar yapmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Verilen konuları tekrar etmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Periyodik kontrol Yöntemi Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Miktar iskontolu model Örnek uygulamaları araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 (s,S) modelleri Örnek uygulamaları araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Envanter yönetiminde performans kriterleri ve değerlendirmesi Uygulama örneklerini araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Malzeme ve ihtiyaç planlama Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Malzeme ihtiyaç planlama Örnek uygulamaları araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Stok yönetimi tekniklerini endüstride uygualama Örnek uygulamaları araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Verilen konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Verilen konuları tekrar etmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:16