CHH730 Yüksek Lisans Tezi

25 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH730
Ad Yüksek Lisans Tezi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışması ile öğrencinin bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme ve bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden birini yerine getirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tez çalışması ile öğrencinin bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme ve bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden birini yerine getirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşul veya yan koşulu yoktur.

Kaynaklar

cerrahi hastalıklar hemşireliği kitabı

Notlar

cerrahi hastalıklar hemşireliği kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı araştırma planlayabilme
ÖÇ02 2. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı planladığı araştırmayı uygulayabilme-2
ÖÇ03 3. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı yaptığı araştırmanın sonuçlarını uygulamaya aktarabilme-3
ÖÇ04 4. Tez çalışma süreçlerini ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme.
ÖÇ05 5. Yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme,
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama,
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma,
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-5 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-6 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-7 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-8 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-9 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-10 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-11 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-12 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-13 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-14 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 75 75
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 50 0
Toplam İş Yükü (Saat) 635
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,40
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2024 07:37