CHH570 Endoskopi hemşireliği

7 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH570
Ad Endoskopi hemşireliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek

Dersin İçeriği

Yoğun bakım hemşireliği uygulamalarını ve hemşirelik bakımını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunamamaktadır.

Kaynaklar

Durmaz Akyol, A. Yoğun Bakım Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, 2017 Güra ÇELİK, M., ALTAN H. Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı. Güneş Tıp Kitabevi, 2019

Notlar

Neriman, A., Güler, N., Akyolcu Kanan, A. Cerrahi Hemşireliği I-II. Nobel Tıp Kitabevi, 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir.
ÖÇ02 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3.)Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir.
ÖÇ03 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir.
ÖÇ04 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir.
ÖÇ05 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme,
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma,
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma,
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yoğun bakım ünitelerinin tanımı, amacı ve özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Yoğun bakım hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Yoğun bakımda hemodinamik monitarizasyon Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yoğun bakımda sıvı elektrolit izlemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Yoğun bakımda asit baz dengesizliği yönetimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Yoğun bakımda Ekstrakorporal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Mekanik ventilasyondaki hasta bakımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yoğun bakımda ağrı kontrolü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Yoğun bakımda sedasyon kontrolü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Yoğun bakımda beslenme, özel durumlarda (DM, KKY, HT..) beslenme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yoğun bakımda etik ve yasal konu örnekleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Öğrenci sunumları ve kritik verme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 40 80
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 176
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,04
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2024 07:42