TDE829 Yeni Türk Edebiyatı I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE829
Ad Yeni Türk Edebiyatı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Tanzimat ve Servet-i Fünun Yazarlarının makale,önsöz, kitaplarında yer alan roman ve öykü konusundaki görüşlerinin değerlendirilip, kuramsal çerçevenin oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Tanzimat dönemi romanı, Tanzimat dönemi öyküsü kavranır. Servet-i Fünun romanı Servet-i Fünun öyküsü, Tanzimat dönemi santçıları ve görüşleri, Servet-i Fünun sanatçıları, Servet-i Fünun sanatçılarının roman görüşleri, Servet-i Fünun sanatçılarının öykü görüşleri, Tanzimat roman kaynakçası, Servet-i Fünun kaynakçasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.

Notlar

Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tanzimat dönemi romanını tanır.
ÖÇ02 Tanzimat dönemi öyküsünü kavrar.
ÖÇ03 Servet-i Fünun romanını tanır.
ÖÇ04 Tanzimat dönemi sanatçıları ve görüşleri hakkında bilgi sunar.
ÖÇ05 Servet-i Fünun sanatçılarını tanır.
ÖÇ06 Servet-i Fünun sanatçılarının roman görüşlerini kavrar.
ÖÇ07 Servet-i Fünun sanatçılarının öykü anlayışı hakkında bilgi sunar.
ÖÇ08 Tanzimat roman kaynakçasını tanır.
ÖÇ09 Servet-i Fünun kaynakçasını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanzimattan Milli Edebiyata roman kaynakçası oluşturma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tanzimat'tan Milli Edebiyata roman kaynakçasının genel değerlendirmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Namık Kemal, İntibah Mukaddemesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Namık Kemal, Celal Mukaddemesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Ahmet Midhat Efendi, Ahbar-ı Asara Tamim-i Enzar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ahbar-ı Asara Tamim-i Enzar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tanzimat romanında önsözler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tanzimat romanı önsözleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Halit Ziya Uşaklıgil Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Halit Ziya Uşaklıgil, Hikaye Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Mehmet Rauf, Bizde Roman Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Mehmet Rauf, Bizde Hikaye Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tanzimattan Milli Edebiyata romanın sonuç değerlendirmesi I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tanzimattan Milli Edebiyata romanın sonuç değerlendirmesi II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 99
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,96
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:23