Genel Bilgi
Kod | İHH593 |
Ad | Kanıta Dayalı Hemşirelik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İç hastalıkları hemşireliğinde kanıt düzeylerine uygun çalışmaları incelemek ve yorumlamak.
Dersin İçeriği
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının önemini açıklayabilmesi, kanıt düzeyi yüksek çalışmalara ulaşabilmesi ve kanıta dayalı rehberleri değerlendirebilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları 2021
Notlar
Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER YURTİÇİ VE YURTDIŞI SÜRELİ YAYINLAR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | - İç hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı çalışmaları araştırır. |
ÖÇ02 | Kanıt düzeylerini tartışır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler literatür taraması yapabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 5 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Literatür taramanın önemi ve tartışılması | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İnternet üzerinden kaynak tarama nasıl yapılır? Arama motorları | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kaynak nedir? Kaynak yazım kuralları | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kanıt nedir? Kanıt düzeyleri | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | 3.Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1. Düzey içeren çalışmaları tartışılması | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Araştırmaların uygulamaya aktarılması(Protokoller, Cochrane-Joanna Briggs library) | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Güncel çalışmaların tartışılması 1 | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Güncel çalışmaların tartışılması 2 | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Güncel çalışmaların tartışılması 3 | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Güncel çalışmaların tartışılması 4 | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Güncel çalışmaların tartışılması 5 | Kaynak tarama ve ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |