Genel Bilgi
Kod | TS011 |
Ad | İleri Hidroloji Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH TOPALOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Havzaya ait verilerin belirlenmesi,işlenmesi eksik verilerin tamamlanması işlemlerinin öğrenilmesi. Ayrıca bir havzaya ait olası yağış akış ilişkilerinin ortaya konması ait işlem aşamalarının kavratılması.
Dersin İçeriği
Nehir akımları, sediment, yağış ve alansal yağış hesabı, eksik veri tamamlama, homojenlik testleri, olasılık analizi, bölgesel taşkın frekans analizi, indeks analizi, topoğrafik harita kullanarak havza morfometrik karakteristiklerinin belirlenmesi, sentetik birim hidrograflar, en iyi grup analizi (Best Subset), ileri ve geri ayıklama yöntemleri, çoklu regresyon analizi, tahmin denklemleri oluşturma, ölçümü olmayan alanlar için akım ve veri tahmini, yöntem kıyaslama testleri.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alabilmek için yüksek lisan ya da doktora öğrencisi olmak yeterlidir. Başka herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Uygulamalı Hidroloji-Prof.Dr.Kazım Tülücü
Notlar
Power Point Sunusu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Havza kavramını ve havzaya ait özellikleri, havza morfometrisini öğrenir. |
ÖÇ02 | Havzaya ait verilerin homojenliğinin test edilmesi ve verilerin istatistiksel olarak yorumlanmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Havzaya ait parametrelerin meydana gelme durumlarına göre olasılıklarını hesaplar |
ÖÇ04 | Havzada ölçümü olmayan noktalara ait veri tahmin yöntemlerini kullanarak veri türetmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Havza Kavramı,Havza sınırı belirleme, havza alanını hesaplama | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Havzaya ait hidrometeorolojik verilerin tanımlanması | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerin hidrometeorolojik verilerde uygulanması | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Belirlenen havza için verilerin Olasılık analizine hazır hale getirilmesi | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Yağış kayıtlarının hazırlanması ve analizi, uygulamalı derinlik-alan-süre analizi | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Akış kayıtlarının analizi, debi süreklilik çizgisinin analizi, toplam debi çizgisi | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Yağış Akış ilişkisinin değerlendirilmesi | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Havzaya ait Taşkın Frekansılarının Belirlenmesi-1 | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Havzaya ait Taşkın Frekansılarının Belirlenmesi-2 | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Taşkın Belirle Yöntemleri | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Belirlenen bir havzaya ait öğrenci uygulaması-1 | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
13 | Belirlenen bir havzaya ait öğrenci uygulaması-2 | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Uygulamanın değerlendirilmesi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Ders sunusu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |