TS003 Kurutulan Sulak Alanların Tarımsal Açıdan İrdelenmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS003
Ad Kurutulan Sulak Alanların Tarımsal Açıdan İrdelenmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DERYA ÖNDER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dünya' da ve Türkiye' de yok edilen sulak alanların önemini vurgulamak. Kurutulan sulak alanların örnekler üzerinden tarımsal açıdan incelenmesi.

Dersin İçeriği

Sulak alan nedir? Sulak alanların yok olma nedenleri? Dünyada ve Türkiye' de sulak alanların mevcut durumu? RAMSAR Sözleşmesi. Tarımsal açıdan sulak alanların değerlendirilmesi. Kurutulan sulak alanların tarımsal açıdan incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Wetlands and agriculture

Notlar

İlgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sulak alan tanımını ve önemini öğrenir
ÖÇ02 Dünya' da ve Türkiyê' de sulak alan varlığını öğrenir
ÖÇ03 Sulak alanların yok olma nedenlerini öğrenir
ÖÇ04 Tarımsal amaçlı kurutulan sulak alanların mevcut durumunu inceleme kriterlerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sulak alan nedir? Sulak alanların önemi nedir? Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dünya' de ve Türkiye' de sulak alanların mevcut durumu Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sulak alanların yok olma nedenleri-1 Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sulak alanların yok olma nedenleri-2 Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 RAMSAR sözleşmesi Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 SULAK ALANLARIN YOK EDİLMESİNİN ETKİLERİ Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tarımda toprağın sürdürülebilir kullanımı Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarımda taban suyu Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kurutulan sulak alanlarla ilgili inceleme-1 Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kurutulan sulak alanlarla ilgili inceleme-2 Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Kurutulan sulak alanlarla ilgili inceleme-3 Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kurutulan sulak alanlarda AMİK gölü örneğinin incelenmesi-1 Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kurutulan sulak alanlarda AMİK gölü örneğinin incelenmesi-2 Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kurutulan sulak alanlarda AMİK gölü örneğinin incelenmesi-3 Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 22 22
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:32