Genel Bilgi
Kod | TS003 |
Ad | Kurutulan Sulak Alanların Tarımsal Açıdan İrdelenmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DERYA ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya' da ve Türkiye' de yok edilen sulak alanların önemini vurgulamak. Kurutulan sulak alanların örnekler üzerinden tarımsal açıdan incelenmesi.
Dersin İçeriği
Sulak alan nedir? Sulak alanların yok olma nedenleri? Dünyada ve Türkiye' de sulak alanların mevcut durumu? RAMSAR Sözleşmesi. Tarımsal açıdan sulak alanların değerlendirilmesi. Kurutulan sulak alanların tarımsal açıdan incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wetlands and agriculture
Notlar
İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulak alan tanımını ve önemini öğrenir |
ÖÇ02 | Dünya' da ve Türkiyê' de sulak alan varlığını öğrenir |
ÖÇ03 | Sulak alanların yok olma nedenlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Tarımsal amaçlı kurutulan sulak alanların mevcut durumunu inceleme kriterlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulak alan nedir? Sulak alanların önemi nedir? | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dünya' de ve Türkiye' de sulak alanların mevcut durumu | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sulak alanların yok olma nedenleri-1 | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sulak alanların yok olma nedenleri-2 | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | RAMSAR sözleşmesi | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | SULAK ALANLARIN YOK EDİLMESİNİN ETKİLERİ | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tarımda toprağın sürdürülebilir kullanımı | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarımda taban suyu | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kurutulan sulak alanlarla ilgili inceleme-1 | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kurutulan sulak alanlarla ilgili inceleme-2 | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Kurutulan sulak alanlarla ilgili inceleme-3 | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kurutulan sulak alanlarda AMİK gölü örneğinin incelenmesi-1 | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kurutulan sulak alanlarda AMİK gölü örneğinin incelenmesi-2 | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kurutulan sulak alanlarda AMİK gölü örneğinin incelenmesi-3 | Ders notları ve diğer kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |