DTSS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTSS801
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BURÇAK KAPUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH TOPALOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MAHMUT ÇETİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DERYA ÖNDER (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır.
ÖÇ02 Bir semineri hazırlama sürecinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sunum hazırlanması konusunda bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır.
ÖÇ04 multi disiplinler arası çalışmayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-1 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-2 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-3 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-4 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-5 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-6 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-7 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-8 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-9 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Seminer sunumu hazırlığı İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Seminer sunumu hazırlığı-2 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminer sunumu hazırlığı-3 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Seminer sunumu hazırlığı-4 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminer sunumu hazırlığı-5 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Seminer sunumu hazırlığı-6 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Seminerin sunumu İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:32