JZ119 Fiziksel Jeoloji

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ119
Ad Fiziksel Jeoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Jeoloji bilimi ile ilgili öğrenciye genel bilgi öğretmek

Dersin İçeriği

Teorik: Jeolojinin tanıtılması, Dünyanın Kökenive Güneş Sistemi, kristal ve mineraller, kayaç döngüsü, kayaçlar:magmatik, metamorfik ve sedimanter, jeolojik zaman ve fosiller, Yerkürenin iç yapısı, levha tektoniği, depremler, Jeolojik Yapılar, kütle hareketleri, hidrolojik döngü, jeolojik kaynaklar. Laboratuvar: Kristal sistemleri, mineraller, kayaçlar, fosiller, topografik kesitler, jeolojik kesitler

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz ders

Kaynaklar

1. Genel Jeoloji, Cilt I ve II, İhsan KETİN. (İTÜ Maden Fakültesi Yayınları) 2. GENEL JEOLOJİ Temel Kavramlar / Essentials Of Geology, Lutgens Tarbuck Tasa , Pearson; Çevirici editörü: Prof.Dr. Cahit Helvacı 3.Fiziksel Jeoloji,2005. James S. Monroe ve Reed Wicander, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Çeviri no: 1, Çevirenler:Kadir Dirik ve Mehmet Şener.

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Jeoloji bilimi ve Jeoloji Mühendisi kavramını anlar.
ÖÇ02 Yerkürenin iç yapısını ve özelliğini anlar.
ÖÇ03 Kristal, Minerali, Kayaç çevrimini ve kayaç sınıflamasını öğrenir.
ÖÇ04 İç ve dış jeolojik süreçleri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyanın Kökeni ve Güneş Sistemi, Jeoloji hakkında temel bilgiler, tarihçe, jeoloji mühendisi: uğraş alanları, görev, yetki ve sorumlulukları. Lab 1. Genel Bilgiler Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Kristal ve Mineral. Lab. 2. Kristal şekilleri Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Kayaç çevrimi, Mağma, mağmatizma, plütonizma, volkanizma. Lab 3. Minerallerin Özellikleri. Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Magmatik kayaçlar, magmatik kayaçların oluş, bulunuş ve sınıflandırılması. Lab 4. Mineraller. Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Sedimanter Kayaçlar. Lab 5. Magmatik kayaçlar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Metamorfizma ve Metamorfik Kayaçlar Lab 6. Sedimanter Kayaçlar. Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Jeolojik Zaman ve Fosiller. Lab 7. Metamorfik Kayaçlar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yerkürenin iç yapısı Lab 8. Fosiller Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Levha Tektoniği. Lab 9. Harita, Topografik haritalar, Topografik kesit. Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Depremler. Lab 10. Topografik kesit Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Jeolojik Yapılar. Lab 11. Jeolojik harita ve jeolojik kesit Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Kütle Hareketleri. Lab 12. Jeolojik harita ve jeolojik kesit. Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Hidrolojik Döngü. Lab 13. Jeolojik harita ve jeolojik kesit. Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
15 Jeolojik kaynaklar. Lab 14. Mağmatik, Metamorfik ve Sedimanter kayaç örneklerinin karşılaştırılması Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakların İncelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 11 11
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:39